Üniversite Öğrencilerinin Öznel İyi Oluş İle Empatik Eğilim Düzeyleri Arasındaki İlişki
Abstract
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin öznel iyi oluş ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmanın amacı doğrultusunda çalışmanın evrenini İstanbul ilindeki Gelişim Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu ile Güzel Sanatlar Fakültesi 1. 2. 3. ve 4. sınıf öğrencileri, örneklemini ise basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen (n=529) gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Çalışmada veriler anket yöntemi tekniği kullanarak toplanmış olup, tarama yöntemi, bağlantısal model uygulanmıştır. Katılımcılara kişisel bilgi formu, Dost (2005) tarafından geliştirilen öznel iyi oluş ölçeği ve Dökmen (1988) tarafından geliştirilen empatik eğilim ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verilen SPSS 23 paket programına kayıt edilmiştir. İstatistikî işlem olarak korelasyon ve regresyon analizlerinden faydalanılmıştır. Sonuç olarak üniversite öğrencilerin öznel iyi oluş ve empatik eğilimlerinin iyi düzeyde olduğu, empatik eğilim ile öznel iyi oluş düzeyi arasında orta düzeyde pozitif yönde bir ilişki olduğu ve empatik eğilim düzeyinin” öznel iyi oluş düzeyinin yordayıcısı olduğu ve toplam varyansın yaklaşık %26’sını çıkladığı tespit edilmiştir. Bu durumun üniversite öğrencilerinin içinde bulunan koşulların farkında olmaları, duygusal empati yapma özelliklerinin ve duygusal farkındalıklarının yaşam standartları içerisinde bulanan olumlu, olumsuz duygu ve düşünceleri etkilemesinden kaynaklandığı düşünülebilir. The purpose of this study examination of the relationship between subjective well-being and empathic tendency levels for university students. In line with the aim of working the universe of the study is Istanbul University Developmental School of Physical Education and Sports and Fine Arts Faculty 1st, 2nd, 3rd and 4th grade students, sample is determined by simple random sampling method (n=529) volunteer participants. In the study, data were collected using the survey methodology, the connected model has been applied. Participatory personal information form, subjective well-being scale developed by Dost (2005) and empathic tendency scale developed by Dökmen (1988) were applied. the obtained data was recorded with SPSS 23 programme. Statistical analysis used correlation and regression analysis. As a result, it is clear that the subjective well-being and empathic tendencies of university students are at a good level, there is a moderately positive relationship between the empathic tendency and subjective well-being and it was found that the level of empathic tendency was predictive of "subjective well-being" and explained about %26 of the total variance. This situation should be aware of the conditions in university students, emotional empathy, and emotional awareness are influenced by positive, negative emotions and thoughts found in living standards.