Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Ali
dc.date.accessioned2024-03-02T18:24:17Z
dc.date.available2024-03-02T18:24:17Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7129
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMAD RESHAD NOORI Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı Konu: İnşaat Mühendisliği = Civil Engineeringen_US
dc.description.abstractAğır yük ve palet rafı olarakta bilinen depo raf sistemleri; soğukta şekillendirilen ince cidarlı kesitlerlerden oluşmaktadır. Yaşadığımız yüzyıldaki küresel ekonomik koşullar, bu sistemlere olan talebi hızla artırmaktadır. Bir başka küresel faktör olan deprem, performans analizlerini önemli bir konu haline getirmiştir. Hızlı üretilebilmeleri, yüksek katlı yapılmaları ve taşıdığı yüklerin ağırlığı bakımından çelik konstrüktif yapı haline gelen bu sistemlerin depremselliği önem arz etmektedir. Özellikle deprem etkilerine karşı dayanımlarını etkileyen en önemli konu; ayaklarda kullanılan profil tipleridir. Süneklik düzeyi sınırlı olarak tasarlanan bu sistemlerde stabilite, merkezi çaprazlı çelik çerçeveler ile sağlanmaktadır. Deprem yer hareketleri; depolama raflarının doğru tasarlanmadığı durumlarda çökmesine veya devrilmesine neden olabilmektedir. Genel yaklaşım, bu tarz sistemlerin deprem esnasında sünek davranış göstebilmesi ve sistemin sınırlar içerisinde deplasman yaparak yıkılmadan ayak kalabilecek rijitliğe sahip olmasını şeklindedir. Bu çalışmada; staik yükler ile deprem etkilerinin, profil kapasitelerine nasıl etkidiği araştırılmıştır. Bu bağlamda örnek bir modül uygulaması tasarlanarak, farklı depremselliğe sahip bölgelerde kurulduğu varsayılacaktır. Elde edilen iç kuvvetler ve tasarım yaklaşımlarıyla farklı profil kesitlerinin dayanım kapasiteleri araştırılarak, yerli ve özellikle bu konuda ileri çalışmalara sahip yabancı ülke yönetmeleklerine göre irdelenecektir. Lojistik bir depoda yapılan raf gurubundan örnek bir modül alınarak, ön tasarımı autocad ortamında yapılmıştır. Daha sonra model sap2000 ortamına import edilerek; sonlu elemanlar yöntemiyle analizi yapılmıştır. Gerek analiz, gerekse sonuçların irdelenmesinde aşamasında CFS, TBDY 2018, ÇYHY 2016, FEMA 440, FEMA 365, AISI S100 yönetmelik ve şartnamelerinden faydalanılmıştır. Yatay deplasmanın merkezi çaprazlı gerdirmeler ile karşılanmasına rağmen, ayak profil tasarımlarında kesitlerin ve form şekillerinin arttığı gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractWarehouse rack systems, also known as heavy load and pallet racking; consists of thin-walled sections formed in the cold. The global economic conditions in the century we live in are rapidly increasing the demand for these systems. Earthquake, another global factor, has made performance analysis an important issue. The seismicity of these systems, which have become steel constructive structures in terms of their rapid production, high-rise construction and the weight of the loads they carry, is important. are the profile types used on the feet. In these systems, which are designed with limited ductility, stability is provided by steel frames with central braces. Earthquake ground movements; In cases where the storage shelves are not designed properly, it can cause them to collapse or topple. The general approach is that such systems can show ductile behavior during earthquakes and that the system has the rigidity to remain standing without collapsing by displacement within the boundaries. In this study; The effects of static loads and earthquake effects on profile capacities have been investigated. In this context, an example module application will be designed and it will be assumed to be installed in regions with different seismicity. With the internal forces and design approaches obtained, the strength capacities of different profile sections will be investigated and examined according to the regulations of domestic and foreign countries that have advanced studies on this subject. Then the model was imported into the sap2000 environment; Analysis was carried out using the finite element method. TBDY 2018, ÇYHY 2016, FEMA 440, FEMA 365, AISI 100 regulations and specifications were used in both the analysis and the analysis of the results. Although the horizontal displacement is met by the central braced tensions, it has been observed that the cross-sections and form shapes increase in the foot profile designs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSoğukta Şekillendirilmiş İnce Cidarlı Kesitleren_US
dc.subjectDepo Raflarıen_US
dc.subjectRaf Ayak Profillerien_US
dc.subjectBasınç Çubuklarıen_US
dc.subjectCold Formed Thin-Walled Sectionsen_US
dc.subjectStorage Shelvesen_US
dc.subjectRack Leg Profilesen_US
dc.subjectPressure Barsen_US
dc.titleDepo raflarının farklı deprem ivmeleri altında davranışının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of behavior of warehouse shelves under different earthquake accelerationsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster