Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.editorEfe, Eren
dc.contributor.editorYüksel, Emre
dc.contributor.editorKızılırmak, Dilek
dc.date.accessioned2024-02-21T09:39:37Z
dc.date.available2024-02-21T09:39:37Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.isbn978-625-8202-24-3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7054
dc.description.abstractÖNSÖZ 1970’lerde başlayan dijitalleşme sürecinin bir uzantısı olarak 90’lı yıllarda İnternetin hayatımıza girmesi, tüm insanlık için önemli dönüm noktası olarak değerlendirilmektedir. Bu değişim rüzgârından en çok etkilenen alanlardan biri de medya olmuştur. Yeni medya terimi gazete, radyo ve televizyon gibi konvansiyonel medyalardan farklılaşan sayısal iletişim ortamlarını, internet ağlarını ifade etmek için kullanılmaktadır. 1970’lerin ikinci yarısından başlayarak günümüze kadar uzanan dönemde, iletişim ve enformasyon teknolojilerinde yaşanan gelişmeler tüm toplumsal süreçler üzerinde önemli dönüşümler yaratmıştır. Özellikle, kapitalizmin 1970 sonrası dönüşümünü açıklamak için “dijital kapitalizm”, “enformasyon kapitalizmi”, “bilişsel kapitalizm” gibi farklı kavramlar kullanılmaktadır. Kavramların bütünü, 1970’li yıllardan itibaren kapitalizmde artışa geçen dijitalleşme sürecinin günümüz kapitalizminde temel belirleyen etken olduğunu ifade etmektedir. İçinde bulunduğumuz dönemde, geleneksel medyanın ekonomi politiği alanında ortaya konan medya toplum ilişkisinin kapitalizme içkin yapısı, yeni teknolojiler ışığında tartışılmaya devam etmektedir. Tüm dünyanın ağlar aracılığıyla tek bir küresel pazar haline gelmesi, araçlara erişim ve araçları kullanma becerileri ile derinleşen toplumsal eşitsizlik, gözetimin yeni teknolojiler ile güçlenmesi, dijital iz takibi, mikro hedefleme stratejileri, kişisel verilerin ticari ve siyasal iletişim amaçlı kullanımı, algoritmalar ve filtre balonları, büyük teknoloji şirketlerinin egemenliği, kişiye özel reklamlar ve propaganda; kapitalizmin tarihsel sürekliliği içinde yeni iletişim teknolojilerinin katkı sağladığı yeni duruma kendini uyumlandırarak dijital kapitalizme evrilmesini tartışmaya açmaktadır. Dijital kapitalizm altında yeni medyanın olanakları ve sınırlılıkları ise kendi ekonomi politik bağlamı içerisinde belirlenmektedir. İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü olarak VI. Uluslararası Yeni Medya Konferansı’nın ana temasını Yeni Medyanın Ekonomi Politiği olarak belirledik. Konferansımıza bildiri sunan tüm katılımcılara teşekkür eder ve bildirilerin yukarıda belirtilen çerçevede yapılacak tartışmalara katkı sunmasını temenni ederiz. 6. Uluslararası Yeni Medya Konferansı Düzenleme Kurulu & PREFACE The introduction of the Internet into our lives in the 90s, as an extension of the digitalization process that started in the 1970s, is considered an important turning point for all humanity. One of the areas most affected by this wind of change was the media. The term new media is used to refer to digital communication environments and internet networks that differ from conventional media such as newspapers, radio and television. In the period starting from the second half of the 1970s and continuing until today, developments in communication and information technologies have created significant transformations in all social processes. In particular, different concepts such as "digital capitalism", "information capitalism" and "cognitive capitalism" are used to explain the transformation of capitalism after 1970. The whole of the concepts expresses that the digitalization process, which has increased in capitalism since the 1970s, is the main determining factor in today's capitalism. In the current period, the structure of the media-society relationship inherent to capitalism, which is revealed in the field of political economy of traditional media, continues to be discussed in the light of new technologies. The fact that the whole world has become a single global market through networks, deepening social inequality with access to and ability to use vehicles, strengthening of surveillance with new technologies, digital tracking, micro-targeting strategies, use of personal data for commercial and political communication purposes, algorithms and filter bubbles, dominance of big tech companies, and personalized ads and propaganda bring up for discussion the evolution of capitalism into digital capitalism by adapting itself to the new situation contributed to new communication technologies within its historical continuity. Under digital capitalism, the possibilities and limitations of new media are determined within their own political economic context. As Istanbul Gelişim University, Faculty of Economics Administrative and Social Sciences, New Media and Communication Department, we determined the main theme of the 6th International New Media Conference as the Political Economy of New Media. We would like to thank all participants who submitted papers to our conference and hope that their papers will contribute to the discussions within the framework mentioned above. Organizing Committee of the 6th International New Media Conferenceen_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER / CONTENTS Sayfa/Page Kurullar ve Komiteler / Boards and Committees iii Önsöz / Preface v İçindekiler / Contents vii BİLDİRİ ÖZLERİ / ABSTRACTS ULUSLARARASI HABER AJANSLARININ INSTAGRAM PAYLAŞIMLARINDA HABER DENGESİZLİĞİ / NEWS IMBALANCE IN INSTAGRAM SHARES OF INTERNATIONAL NEWS AGENCIES 1 Adem AYTEN ETERNAL VIGILANCE? THE FUTURE OF CITIZEN JOURNALISM IN THE AGE OF DIGITAL SURVEILLANCE AND PRIVACY INVASION 3 Afolabi Qudus OLANREWAJU, Ifeanyichukwu Valerie OGUAFOR GAZETECİLİĞİN YENİ SİMÜLASYONU, ANAHTAR KELİME HABERCİLİĞİ VE GAZETECİLİK HABER ÜRETİM PRATİKLERİNİN SEO HABERCİLİĞİNE DÖNÜŞÜMÜ: SABAH, SÖZCÜ, HÜRRİYET ÖRNEĞİ / NEW SIMULATION OF JOURNALISM, KEYWORD NEWS AND JOURNALISM NEWS PRODUCTION PRACTICES TRANSFORMATION TO SEO NEWS: SABAH, SÖZCÜ, HÜRRİYET EXAMPLE 4 Ali ÜNLÜ, Sibel PERNEK, Cuma ARMUT THE ROLE OF NEW MEDIA ALGORITHMS IN SHAPING DIGITAL CAPITALISM 6 Alireza SADOOGH DİJİTAL KAPİTALİZM BAĞLAMINDA DİZİ OYUNCULARININ SOSYAL MEDYA GÖNDERİLERİNE KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ ÇERÇEVESİNDEN BAKMAK / SOCIAL MEDIA POSTS OF TV SERIES ACTORS IN THE CONTEXT OF DIGITAL CAPITALISM LOOKING FROM THE CULTURE INDUSTRY FRAMEWORK 7 Anıl Kaan UÇAR DİJİTAL EMEK TEORİSİ BAĞLAMINDA ÇOCUKLARA YÖNELİK EMEK SÖMÜRÜSÜ: DİJİTAL EBEVEYLERİN REKLAM VERME MOTİVASYONLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA / LABOUR EXPLOITATION OF CHILDREN IN THE CONTEXT OF DIGITAL LABOUR THEORY: A STUDY ON ADVERTISING MOTIVATIONS OF DIGITAL PARENTS 9 Aydan ÜNLÜKAYA ÇEVİRİCİ METAEVRENE ÜÇ BOYUTLU GÖRSEL ÜRETME YÖNTEMLERİ / METAVERSE THREE- DIMENSIONAL VISUAL PRODUCTION METHODS 11 Aynur KARAGÖL AİLE İÇİ İLETİŞİMDE BİR DUYGU YÖNETİM YÖNTEMİ: SANAL GERÇEKLİK / AN EMOTION MANAGEMENT METHOD IN DOMESTIC COMMUNICATION: VIRTUAL REALITY 13 Ayşe Betül TANRIVERDİ TEKNOLOJİ İLE BERABER ORTAYA ÇIKAN DİJİTAL FIRSAT EŞİTSİZLİĞİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ / DIGITAL INEQUALITY OF OPPORTUNITIES EMERGING WITH TECHNOLOGY: PROBLEMS AND SOLUTION SUGGESTIONS 15 Ayşe Gül BOLAT POST-TRUTH ÇAĞININ DİJİTAL VE ANALOG DUYGU KÜLTÜRÜ / DIGITAL AND ANALOGUE CULTURE OF EMOTION IN POST-TRUTH ERA 17 Ayşe USLU TÜRKİYE’DEKİ ERKEKLERİN ALTERNATİF ERKEKLİKLERLE MÜCADELESİ: EKŞİ SÖZLÜK’TE KULLANILAN “MERİÇLER” KAVRAMI ÜZERİNE BİR ANALİZ / TURKISH MEN’S STRUGGLE WITH ALTERNATIVE MASCULINITIES: A STUDY ON THE DEROGATORY TERM “MERİÇ” ON THE SOCIAL MEDIA PLATFORM EKŞİ SÖZLÜK 19 Bahar MURATOĞLU PEHLİVAN, Gül Esra ATALAY DİJİTAL PLATFORMLARDA YER ALAN TÜRK DİZİLERİNE SELF-ORYANTALİST ÇERÇEVEDEN BİR BAKIŞ: ALEF VE KAÇIŞ DİZİSİ ÖRNEĞİ / A SELF-ORIENTALIST PERSPECTIVE ON TURKISH SERIES ON DIGITAL PLATFORMS: THE EXAMPLES OF ALEF AND KAÇIŞ 21 Bilge İPEK FACEBOOK KULLANIM İLKELERİNİN DİJİTAL EMEK BAĞLAMINDA İNCELENMESİ / REVIEW OF FACEBOOK USER PRINCIPLES IN THE CONTEXT OF DIGITAL LABOR 23 Buğra ÇAVUŞOĞLU SOSYAL MEDYANIN YASADIŞI KUMARIN YAYILMASINDAKİ ROLÜ: POTANSİYEL TEHLİKELER VE ÖNLEMLER / THE ROLE OF SOCIAL MEDIA IN THE SPREAD OF ILLEGAL GAMBLING: POTENTIAL RISKS AND PRECAUTIONS 25 Burak İLİ SOSYAL MEDYA AĞLARININ BELLEK MEKÂNI OLARAK KONUMLANDIRILMASI: KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME / POSITIONING SOCIAL MEDIA NETWORKS AS PLACES OF MEMORY: A CONCEPTUAL EVALUATION 27 Bünyamin UZUN, Yavuz DEMİR SOSYAL MEDYADA BİR MİZAH UNSURU OLARAK MEME/CAPS KULLANIMI: MARKALAR ÜZERİNE BIR İNCELEME / USE OF MEMES/CAPS AS AN ELEMENT OF HUMOR IN SOCIAL MEDIA: A STUDY ON BRANDS 29 Cemile ÖZMEN DİJİTAL RACON: SANAL’IN GERÇEK ÖNÜNDE AYAR YEDİĞİ “HASSASİYET” DUVARI / THE DIGITAL BRO CODE: WHEN THE DIGITAL HITS THE “SENSIBILITY” WALL OF REALITY 31 Cihan OĞUZ SOSYAL MEDYADA SANATÇININ ESER SUNUMUNA İÇERİK ÜRETİMİ ETKİSİ / THE EFFECT OF CONTENT CREATION ON THE PRESENTATION OF THE ARTIST'S WORK ON SOCIAL MEDIA 33 Derya AYDOĞAN HİZMET ENDÜSTRİSİNDE DİJİTAL EMEĞİN YERİ VE ÖNEMİ: TURİZM ENDÜSTRİSİNDEKİ UYGULAMALARI / THE PLACE AND IMPORTANCE OF DIGITAL LABOR IN THE SERVICE INDUSTRY: ITS APPLICATIONS IN THE TOURISM INDUSTRY 35 Derya SEMİZ ÇELİK TURİZMDE MÜŞTERİ MAHREMİYETİ VE DİJİTAL İZ TAKİBİ / CUSTOMER PRIVACY AND DIGITAL TRACE TRACKING IN TOURISM 37 Derya SEMİZ ÇELİK GELECEĞİN ZENGİNLİK VE TEKNOLOJİ İDEALİ: SİBERPUNK SİNEMASINDA PLÜTOKRATİK DİSTOPYALAR / THE FUTURE IDEAL OF WEALTH AND TECHNOLOGY: PLUTOCRATIC DYSTOPIAS IN CYBERPUNK CINEMA 39 Dilan TÜYSÜZ ANİMASYON DESTEKLİ EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ERİŞİM SORUNU / TECHNOLOGY ACCESS PROBLEM IN ANIMATION SUPPORTED EDUCATION 41 Duygu AKBULUT, Melis TAŞ BİR İLHAM KAYNAĞI OLARAK DİJİTAL KAPİTALİZMİN ARA YÜZÜ: PİNTEREST / INTERFACE OF DIGITAL CAPITALISM AS AN INSPIRATION: PINTEREST 43 Elif Hatice BAHÇECİOĞLU PALYATİF BİR TOPLUM: WALL-E FİLMİNDE GELECEKTEKİ TOPLUMUN TANIMLANMASI / A PALLIATIVE SOCIETY: DEFINITION OF THE FUTURE SOCIETY IN WALL-E 45 Emrah ÖZTÜRK ALGORİTMİK BOŞLUKLAR VE HAKİKAT-SONRASI DÖNEM: BELL POTTINGER VE GUPTA AİLESİ ÖRNEĞİ / ALGORITHMIC GAPS AND THE POST-TRUTH ERA: THE CASE OF BELL POTTINGER AND GUPTA FAMILY 47 Emre ERGEN TÜKETİM TOPLUMUNUN KUSURSUZLARI: ERKEK BEDENİNİN REKLAMLARDA METAYA DÖNÜŞÜMÜ / THE PERFECTS OF THE CONSUMER SOCIETY: THE TRANSFORMATION OF THE MALE BODY INTO COMMODITY IN ADVERTISEMENTS 49 Emre ERTÜRK BİLİM İLETİŞİMİ VE İTİBAR YÖNETİMİ: TEKNOFEST ÖRNEK OLAY ANALİZİ / SCIENCE COMMUNICATION AND REPUTATION MANAGEMENT: TEKNOFEST CASE STUDY ANALYSIS 51 Ensar LOKMANOĞLU, Nihal KOCAAĞA SOSYAL MEDYANIN TOPLUMSAL HAREKETLERİN SESLERİNİ YÜKSELTMEDEKİ ROLÜ: İRAN’DA MAHSA AMİNİ PROTESTOLARI / THE ROLE OF SOCIAL MEDIA IN AMPLIFYING SOCIAL MOVEMENTS: THE CASE OF MAHSA AMINI PROTESTS IN IRAN 53 Eren EFE, Şeyma Esin ERBEN PANOPTİCON VE DEMOKRASİ: İNTERNET KÜLTÜRÜNDE GÖZETİM VE İDEOLOJİ / PANOPTICON AND DEMOCRACY: SURVEILLANCE AND IDEOLOGY IN INTERNET CULTURE 54 Eren Ekin ERCAN DİJİTAL EMEK KAVRAMI BAĞLAMINDA KULLANICI İÇERİĞİNİN METALAŞMASI: SNAPCHAT ÖRNEĞİ / COMMODIFICATION OF USER CONTENT IN THE CONTEXT OF DIGITAL LABOR CONCEPT: SNAPCHAT CASE 56 Fatma AVCI IN SEARCH OF HEALING DISCOURSES ON SOCIAL MEDIA AFTER THE EARTHQUAKES IN TURKEY: THE ROLE OF PENSAR APPROACH 58 Feride Zeynep GÜDER SERMAYE ARACI OLARAK INSTAGRAM KULLANIMI: EKONOMİK VE KÜLTÜREL SERMAYE / USING INSTAGRAM AS A CAPITAL TOOL: ECONOMIC AND CULTURAL CAPITAL 59 Feyza DALAYLI, Dilek EROĞLU DİJİTAL KAPİTALİZM VE MOBİL SAĞLIK UYGULAMALARI İLİŞKİSİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA / RESEARCH ON THE RELATIONSHIP BETWEEN DIGITAL CAPITALISM AND MOBILE HEALTH APPLICATIONS 61 Fikriye ÇELİK, Mustafa GÜLMEZ ROMANTİK İLİŞKİLERDE ALEKSİTİMİ VE DİJİTAL ŞİDDET / ALEXYTHYMIA AND DIGITAL VIOLENCE IN ROMANTIC RELATIONSHIPS 63 Gamze GEZGİNCİ AFRİKA MEDYASINDA ALTERNATİF ARAYIŞLARI: THE CONTINENT ÖRNEĞİ / THE SEARCH FOR ALTERNATIVES IN AFRICAN MEDIA: THE CONTINENT EXAMPLE 65 Gökhan KAVAK NETFLİX TÜRKİYE YAPIMI OLAN TÜRK DİZİLERİNİN YUMUŞAK GÜÇ BAĞLAMINDA ANALİZİ / ANALYSIS OF TURKISH TV SERIES IN NETFLIX TURKEY IN THE CONTEXT OF SOFT POWER 67 Göksel BASMACI YOUTUBE’DA TÜRKÇE TEDx KONUŞMALARININ İÇERİK ANALİZİ / CONTENT ANALYSIS OF TURKISH TEDx Talks ON YOUTUBE 69 Gül TEKBAŞ, Yasemin ÖZKENT “NETFLIX AND CHILL” NETFLIX REKLAMLARINDA KÜLTÜREL EMPERYALİZM / "NETFLIX AND CHILL" CULTURAL IMPERIALISM IN NETFLIX COMMERCIALS 71 Güzide KAYITMAZBATIR KİŞİSEL VERİLERİ KORUMA KURULU’NUN KARARLARININ “HUKUK DEVLETİ” VE “GÜN IŞIĞINDA YÖNETİM” PERSFEKTİFİNDEN İNCELENMESİ / EXAMINATION OF THE DECISIONS OF THE PERSONAL DATA PROTECTION AUTHORITY FROM THE PERSPECTIVE OF "RULE OF LAW" AND "MANAGEMENT IN SUN SHINE" 73 Hakan ALTINTAŞ FACEBOOK’TAKİ ERİL SÖYLEMİN EKONOMİ-POLİTİĞİ: BBC NEWS’İN 2022 RUSYA-UKRAYNA SAVAŞI HABERLERİNDEKİ KULLANICI YORUMLARINA BİR BAKIŞ / POLITICAL ECONOMY OF MASCULINE DISCOURSE ON FACEBOOK: A LOOK AT USER COMMENTS ON BBC NEWS' 2022 RUSSIA-UKRAINE WAR NEWS 75 Hakan SAĞLAM SOSYAL MEDYADA BİR PAZARLAMA ARACI OLARAK ÇOCUK 77 Hatice ÇAKIR DİJİTAL GÖZETİM ÖRGÜTSEL SESSİZLİĞE NEDEN OLUYOR MU?: BİREYLERİN SOSYAL MEDYA PAYLAŞIMLARININ ÇALIŞMA HAYATLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME / DOES DIGITAL SURVEILLANCE CAUSE ORGANIZATIONAL SILENCE?: A STUDY ON THE EFFECT OF INDIVIDUALS' SOCIAL MEDIA SHARES ON THEIR WORKING LIFE 78 Hatice DEMİRDAĞ TOPLUMSAL CİNSİYET BAĞLAMINDA NAMUS KAVRAMI VE TV DİZİLERİNDE TEMSİLİ/ SUNUMU / THE CONCEPT OF HONOR IN THE CONTEXT OF GENDER AND ITS PRESENTATION IN TV SERIES 79 Hilal Süreyya YILMAZ DOĞULU KADINLARIN BELGESEL FİLMLERDEKİ TEMSİL PROBLEMİ VE STEREOTİPLEŞTİRME 81 Hüdai ATEŞ DİJİTAL GÖZETİM ÜZERİNDEN SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIM KÜLTÜRÜ VE MAHREMİYETİN YOKOLUŞU: INSTAGRAM’IN POPÜLER ANNE ÖRNEKLERİ / SOCIAL MEDIA SHARING CULTURE AND THE DISAPPEARANCE OF PRIVACY THROUGH DIGITAL SURVEILLANCE: INSTAGRAM'S POPULAR MOM EXAMPLES 82 Hülya SEMİZ TÜRKOĞLU DİJİTAL ÇAĞDA KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK: YAPI KREDİ BANKASI ÖRNEĞİ / CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN THE DIGITAL AGE: THE CASE OF YAPI KREDI BANK 84 İbrahim ÇATALDAŞ POST-TRUTH ÇAĞDA YALAN HABERLE MÜCADELE: İLETİŞİM BAŞKANLIĞI DEZENFORMASYON BÜLTENİ ÖRNEĞİ / COMBATING FAKE NEWS IN THE POST-TRUTH ERA: THE CASE OF THE DISINFORMATION BULLETIN OF THE PRESIDENCY OF COMMUNICATION 86 İbrahim KARATAŞ İLETİŞİM AÇISINDAN POST-TRUTH 88 İlker ÖZDEMİR İLETİŞİM ÖZGÜRLÜĞÜ VE İLETİŞİM HAKKI AÇISINDAN POLİTİK BİR MÜCADELE ALANI OLARAK YENİ MEDYA 89 İlker ÖZDEMİR SOSYAL MEDYADA DEĞİŞEN HAYIRSEVERLİK: “FENOMEN” AKTİVİZMİ ÜZERİNE BİR İNCELEME / CHANGING PARADIGM OF PHILANTHROPY ON SOCIAL MEDIA: AN ANALYSIS OF "INFLUENCER" ACTIVISM 90 İlknur DOĞU ÖZTÜRK, Canan ARSLAN SÜRDÜRÜLEBİLİR GAZETECİLİK: BİR ALANYAZIN DEĞERLENDİRMESİ / SUSTAINABLE JOURNALISM: A LITERATURE REVIEW 92 Kenan ATEŞGÖZ NATİVE REKLAM VE YENİ MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ / NATIVE ADVERTISING AND THE POLITICAL ECONOMY OF NEW MEDIA 94 Kenan DEMİRCİ 2023 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMLERİNİN GAZETE HABERLERİNE YANSIMALARI ÜZERİNE BİR İNCELEME: CUMHURİYET VE YENİ AKİT GAZETELERİ ÖRNEĞİ / AN ANALYSIS ON THE REFLECTIONS OF THE 2023 PRESIDENTIAL ELECTIONS IN NEWSPAPER: EXAMPLE OF CUMHURİYET AND YENI AKIT NEWSPAPERS 96 Lale Şeyda GÜLSOY, Metin KASIM POLİTİK SANAL TOPLULUKLARDA NETROGRAFİ KULLANIMI: VERİ TABANLARINDA MAKALELERİN ARAŞTIRILMASI / USE OF NETROGRAPHY IN POLITICAL VIRTUAL COMMUNITIES: SEARCHING FOR ARTICLES IN DATABASES 98 Levent ÖZKOÇAK YENİ MEDYADA DİJİTAL GÖZETİM VE LİNÇ İLİŞKİSİ / THE RELATIONSHIP BETWEEN DIGITAL SURVEILLANCE AND LYNCHING IN NEW MEDIA 99 Mahmut KUTLU ULUSLARARASI HABERCİLİKTE TÜRKİYE: DISNEY’İN ATATÜRK DİZİSİ KARARI VE TÜRK MEDYASININ TUTUMU 101 Mehmet ÖZDEMİR TELEVİZYON YAYINCILIĞININ DÖNÜŞÜMÜ BAĞLAMINDA DİJİTAL HİKÂYELER: TİKTOK UYGULAMASI ÖRNEĞİ / DIGITAL STORIES IN THE CONTEXT OF THE TRANSFORMATION OF TELEVISION BROADCASTING: THE EXAMPLE OF THE TIKTOK APPLICATION 103 Meltem BAŞARAN BİR DİJİTAL AKTİVİZM ALANI OLARAK PROVOKATİF KAMPANYALAR: PETA ÜZERİNE BİR İNCELEME / PROVOCATIVE CAMPAIGNS AS A FIELD OF DIGITAL ACTIVISM: A STUDY ON PETA 104 Mevlüde Nur ERDEM, Cansu MAYADAĞLI SURETİN YİTİRİLMESİ VE GÖZETİM KAPİTALİZMİ: “BLACK MIRROR: JOAN İĞRENÇ BİRİ” GELECEĞİMİZ HAKKINDA NE SÖYLÜYOR? / SURVEILLANCE CAPITALISM AND LOSS OF IDENTITY: WHAT DOES "BLACK MIRROR: JOAN IS AWFUL" SAY ABOUT OUR FUTURE? 106 Mikail BOZ AFET DÖNEMLERİNDE YENİ MEDYA VE NEFRET SÖYLEMİ / NEW MEDIA AND HATE SPEECH DURING DISASTER PERIODS 108 Mine ÖZEL, Serhat ÇOBAN PİLATES EĞİTİMLERİ: INSTAGRAM ÜZERİNDEN BİR DEĞERLENDİRME / PILATES TRAININGS: AN EVALUATION ON INSTAGRAM 110 Mustafa SUBAŞI, Adnan DUYGUN DİJİTAL PLATFORMLARDA TÜKETİCİ ALIŞKANLIĞI OLUŞTURMA VE TAKİBİNE BİLİŞİM VE VERİ BİLİMİ YAKLAŞIMI / AN INFORMATICS AND DATA SCIENCE APPROACH TO CREATING AND TRACKING CONSUMER HABITS ON DIGITAL PLATFORMS 112 Nazmi Ekin VURAL YENİ MEDYA HABERCİLİĞİNİN EKONOMİK SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ / ECONOMIC PROBLEMS OF NEW MEDIA JOURNALISM AND SUGGESTIONS FOR SOLUTIONS 114 Nihal ACAR YAPAY ZEKÂNIN HABER İÇERİĞİ ÜRETME BİÇİMLERİ ÜZERİNE: GOOGLE BARD ÖRNEĞİ / ON THE WAYS OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE PRODUCING NEWS CONTENT: THE GOOGLE BARD EXAMPLE 116 Oğuz Selim KOBAZA AKIŞKAN GAZETECİLİĞİN ETİK MESELESİ / THE ETHICAL ISSUE OF LIQUID JOURNALISM 118 Olga UNTILA KAPLAN YENİ MEDYADA ALGORİTMALAR ARACILIĞIYLA HABERİN HİPER-METALAŞMASI / HYPER-COMMODALIZATION OF NEWS THROUGH ALGORITHMS IN NEW MEDIA 120 Osman ARASLI KAPATSAK DA MI SAKLASAK: EKŞİ SÖZLÜĞE GETİRİLEN ERİŞİM ENGELİNE YÖNELİK İNTERNET SİTELERİNDEKİ HABERLERİN İÇERİK ANALİZİ / WHETHER WE CLOSE OR HIDE: CONTENT ANALYSIS OF NEWS ARTICLES ON THE ACCESS BLOCKAGE IMPOSED ON EKŞİ SÖZLÜK IN INTERNET SITES 122 Özge CENGİZ DİJİTAL OYUNLARDA İNTERAKTİF YAPININ ÇÖZÜMLENMESİ / RESOLVING THE INTERACTIVE STRUCTURE IN DIGITAL GAMES 124 Özgün Arda KUŞ, Özge UĞURLU AKBAŞ DİJİTAL AKTİVİZM ÇAĞINDA FEMİNİZM: İRAN OLAYLARI ÖRNEĞİ / FEMINISM IN THE AGE OF DIGITAL ACTIVISM: THE CASE OF THE IRAN 126 Özlem VATANSEVER, Burcu KAVAS BİLGİSAYAR OYUNLARININ ORTAÖĞRETİM SEVİYESİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN SALDIRGANLIK DÜZEYLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ / INVESTIGATION OF THE EFFECT OF COMPUTER GAMES ON THE AGGRESSION LEVELS OF SECONDARY EDUCATION STUDENTS 127 Ramazan BİLGE YENİ MEDYA: ÇELİŞKİLER ÇAĞINDA ZİHİN KUŞATMASI / NEW MEDIA: MIND SIEGE IN THE AGE OF CONTRADICTIONS 129 Sarp BAĞCAN POST TRUTH SİYASAL POPÜLİZM: İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KARŞITLIĞININ YENİ MEDYADA İZİNİ SÜRMEK / POST TRUTH POLITICAL POPULISM: TRACING CLIMATE CHANGE OPPOSITION IN NEW MEDIA 131 Selçuk ÇETİN NEOLİBERALİZM GÖLGESİNDE YENİ BİR ÖZGÜRLÜK TANIMI: DİJİTAL GÖÇEBELİK / A NEW DEFINITION OF FREEDOM IN THE SHADOW OF NEOLIBERALISM: DIGITAL NOMAD 133 Selda TUNÇ SUBAŞI YAPAY ZEKÂ TABANLI SOHBET ROBOTLARI ETRAFINDA GELİŞEN SİBER GÜVENLİK TARTIŞMALARI: ChatGPT FENOMENİ / CYBER SECURITY ISSUES DEVELOPING AROUND AI-BASED CHAT ROBOTS: ChatGPT PHENOMENON 135 Serdar Kuzey YILDIZ MEDYA DİLİNDE EKONOMİ TERİMLERİ / ECONOMIC TERMS IN MEDIA LANGUAGE 137 Sevinç MEMMEDOVA TELEVİZYON YAYINCILIĞI, KÜRESEL DİJİTAL PLATFORMLAR VE İÇERİK ÜRETİMİ ALANINDA ARTAN REKABET ORTAMI / TELEVISION BROADCASTING, GLOBAL DIGITAL PLATFORMS AND THE INCREASING COMPETITIVE ENVIRONMENT IN CONTENT PRODUCTION 139 Süleyman İLASLAN KİŞİSEL VERİ GÜVENLİĞİ VE SOSYAL MEDYA REKLAMCILIĞI ÜZERİNE BİR İNCELEME / A REVIEW ON PERSONAL DATA SECURITY AND SOCIAL MEDIA ADVERTISING 141 Süleyman TÜRKOĞLU METAVERSE VE GERÇEK EVREN ARASINDA SIKIŞMIŞ TOPLUMLAR / SOCIETIES STUCK BETWEEN METAVERSE AND REAL UNIVERSE 143 Şebnem GÜRSOY ULUSOY, Özge GÜRSOY ATAR “BİZ DAHA İYİ YIKARIZ”: CİNSİYET YIKAMANIN YÜKSELİŞİ / “WE WASH BETTER”: THE RISE OF GENDERWASHING 145 Şebnem ÖZDEMİR, Dilara Nergishan KOÇER TEKNOLOJİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET DİNAMİKLERİ ÜZERİNE ETKİSİ / THE IMPACT OF TECHNOLOGY ON GENDER DYNAMICS 147 Şevki IŞIKLI, Esra Fatma FAZLIOĞLU SOSYAL MEDYA MİMARİSİNDE ALGORİTMALARIN KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ANA AKIŞ OLUŞTURMADAKİ ROLÜ ÜZERİNE TARTIŞMALAR / DISCUSSIONS ON THE ROLE OF ALGORITHMS IN PERSONALIZED FEED GENERATION IN SOCIAL MEDIA ARCHITECTURE 149 Şevki IŞIKLI, Ulkar GULMAMMADZADA RESPONSIBILITIES OF THE GRAPHIC DESIGNER IN DIGITAL CAPITALISM / DİJİTAL KAPİTALİZMDE GRAFİK TASARIMCININ SORUMLULUKLARI 151 Tolga ERKAN ALGORİTMALARIN SOSYOLOJİSİ YA DA PLATFORM KAPİTALİZMİNİN EKONOMİ- POLİTİĞİ ÜZERİNE DÜŞÜNMEK / REFLECTING ON THE SOCIOLOGY OF ALGORITHMS OR THE POLITICAL ECONOMY OF PLATFORM CAPITALISM 153 Tolga TELLAN THE POLITICAL ECONOMY OF DIASPORIC SYRIAN NEWMEDIA IN TÜRKIYE: AN OVERALL ANALYSIS 156 Tülay ATAY, Abir NAESEH POST TRUTH DÖNEMDE DİJİTAL DEZENFORMASYON: 6 ŞUBAT DEPREM HABERLERİ / DIGITAL DISINFORMATION DURING THE POST TRUTH PERIOD: FEBRUARY 6 EARTHQUAKE NEWS 157 Uğur ARSLAN NETIZENS AND SOCIAL MEDIA SURVEILLANCE: REVIEWING PARTICIPATORY SURVEILLANCE AND THE MODERN-DAY PANOPTICON IN A DIGITAL ERA 158 Ifeanyichukwu Valerie OGUAFOR, Raziye NEVZAT ANTROPOSEN ÇAĞDA MARKALARIN KENDİNİ TEMİZE ÇEKMESİ: YEŞİL PAZARLAMA MI, YEŞİL AKLAMA MI? / BRANDS CLEANING THEIR SELF IN THE ANTHROPOCENE ERA: GREEN MARKETING OR GREENWASHING? 159 Zöhre AKYOL YENİ MEDYANIN GÜNDEM BELİRLEME ROLÜ ÜZERİNDEKİ EKONOMİ-POLİTİK ETKİLER / ON THE AGENDA-SETTING ROLE OF THE NEW MEDIA ECONOMY-POLITICAL IMPACTS 161 Zuhal SÖNMEZERen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.ispartofseriesİGÜ Yayınları;122
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.subjectIstanbul Gelisim Universityen_US
dc.subjectUluslararası Yeni Medya Konferansıen_US
dc.subjectInternational New Media Conferenceen_US
dc.subjectÖz kitaplarıen_US
dc.subjectBook of Abstractsen_US
dc.subjectElektronik kitaplaren_US
dc.subjectE-booksen_US
dc.titleVI. Uluslararası Yeni Medya Konferansı: Yeni Medyanın Ekonomi Politiği (26-27 Ekim 2023): Özleren_US
dc.title.alternative6th International New Media Conference: The Political Economy of New Media (October 26-27, 2023): Abstractsen_US
dc.typebooken_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryKitap - Uluslararasıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster