Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGedikkaya, Fatma Gül
dc.date.accessioned2024-01-11T17:14:05Z
dc.date.available2024-01-11T17:14:05Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1309-9132
dc.identifier.issn2147-7833
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6925
dc.description.abstractKoronavirüs salgını iktisadi ve sosyal hayat üzerinde derin bir hasar bırakmıştır. Salgınla mücadelede, ulusal ve uluslararası düzeyde yönetişim önerilmiştir. Güney Kore gibi ülkelerin yönetişim ile sağladığı başarı bu öneriyi pekiştirmiştir. Bu çalışmada Koronavirüs salgını Kingdon’un ‘Çoklu Akış Modeli’ perspektifinden irdelenerek, krizin ‘yönetişim’ için nasıl bir fırsat penceresi olduğu ve Türkiye’nin bu fırsatı ne ölçüde değerlendirebildiği tartışılmıştır. Türkiye’de koronavirüsle mücadele sürecindeki temel faaliyetleri olan bilim kurulları, sosyal destek grupları ve bilgi yönetimi, yönetişimin çok aktörlülük, katılımcılık ve şeffaflık ilkeleriyle analiz edilmiştir. Sonuçta, (1) bilim kurullarının danışma kurulu niteliği, sosyal destek gruplarının sağladığı üstün fayda yanında ağırlıklı kamu görevlilerinden oluşması ve her iki kurumun kriz sonrasında etkinliğini yitirmesi nedenleriyle çok aktörlülük ve katılımcılığın sınırlı bir örneğini teşkil ettiği, (2) sağlık ve sağlık bakanlığı temelli bilgi yönetiminin şeffaflık ve katılımcılık açısından önemli bir etken olduğu ve fakat şeffaflığa olan güvenin zamanla zayıfladığı, anlaşılmıştır. Sonuçta, Türkiye’de yönetişimin pekişmesi yönünde ortaya çıkan fırsat penceresinin ancak sınırlı şekilde değerlendirilebildiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe coronavirus epidemic has left a deep damage on economic and social life. In the fight against the epidemic, governance at the national and international level has been proposed. The success of countries such as South Korea with governance has reinforced this proposal. In this study, the coronavirus epidemic was examined from the perspective of Kingdon's 'Multi-Stream Model', and it was discussed how the crisis was a window of opportunity for 'governance' and to what extent Turkey was able to seize this opportunity. Scientific committees, social support groups and information management, which are the main activities in the fight against coronavirus in Turkey, have been analyzed with the principles of multi-actor, participation and transparency of governance. As a result, (1) scientific committees constitute a limited example of multi-actor and participation due to the advisory board nature, the superior benefits provided by social support groups, as well as the fact that they are predominantly composed of public officials and both institutions lost their effectiveness after the crisis, (2) information management based on the ministry of health and health is an important factor in terms of transparency and participation, but the trust in transparency has weakened over time. As a result, it was concluded that the window of opportunity for the consolidation of governance in Turkey could only be evaluated in a limited way.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKaramanoğlu Mehmetbey Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectYönetişimen_US
dc.subjectÇoklu Akış Modelien_US
dc.subjectFırsat Penceresien_US
dc.subjectCovid 19en_US
dc.subjectPublic administrationen_US
dc.subjectGovernanceen_US
dc.subjectMultiple-Streams frameworken_US
dc.subjectWindow of opportunityen_US
dc.subjectCovid 19en_US
dc.titleYönetişim İçin Bir Fırsat Penceresi: Covid 19 Salgını ile Mücadele Sürecien_US
dc.title.alternativeA Window of Opportunity for Governance: The Process of Combating the Covid 19 Outbreaken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofKaramanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0003-4451-6271en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue43en_US
dc.identifier.startpage745en_US
dc.identifier.endpage761en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGedikkaya, Fatma Gül


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster