Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇekemci, Eda
dc.date.accessioned2024-01-10T20:29:01Z
dc.date.available2024-01-10T20:29:01Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2547-9458
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6902
dc.description.abstractVarlık ve yokluk, bireyin öteki üzerinden ölçtüğü durumlardır. Mevcudiyetini öteki üzerinden anlamlandıran ve konumlandıran birey, kendi sınırlarını ve potansiyelini fark ettiğinde gerçeklikle yüzleşmeye başlar. Gerçeklikle yüzleşmek ve gerçekliğin ötesine bakmak, bireyin kendi içerisinde taşıdığı hayaletlerin musallat olmasıyla gerçekleşir. Hep orada olan ama yalnızca görüldüğünde varlığını ortaya çıkaran, görülene dek aynı taleple musallat olan bu hayaletler, zamansız ve tekinsiz mevcudiyetleriyle rahatsız edici bir oluşa sahiptirler. Jacques Derrida, bireyin kendiyle yüzleşmesinde içeriden dışarıya doğru çıkmaya çalışan bu gücü ve musallat olma halini, bastırılmış mevcudiyetlerin kendini göstermeye çalıştığı bu yüzleşme anlarını musallatbilim ile açıklar. Sigmund Freud’un unheimlich kavramıyla tanımlanabilen tekinsiz olma hali, Derrida’nın musallatbilim, iz ve hayalet yorumlamalarıyla birleştiğinde bireyin kendi mevcudiyetini öteki üzerinden tanımlama hali farklılaşır. Bu tanımlayışta öteki, mutlak gereklilik olmaktan çıkar; öteki, yalnızca bir aracı haline gelir. Çalışmada, Orçun Benli’nin yönetmenliğini üstlendiği 2020 yapımı filmi Gelincik, musallatbilim, tekinsizlik ve hayalet teorileri üzerinden incelenmiştir. Musallat olmanın, hayaletin ve tekinsizlik halinin sınırları tartışılmış, tekinsiz atmosferin anlatıda hangi yöntemlerle sağlandığı bulgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractPresence and absence are the situations that the individual determines through the other. The individual, who makes sense of and positions her/his existence through the other, begins to face reality when she/he realizes her/his own limits and potential. Facing the reality and looking beyond the reality takes place with the haunting of the ghosts that the individual carries within herself/himself. These ghosts, always there but revealing their existence only when seen, haunting with the same demand until seen, have a disturbing being with their timeless and uncanny presence. Jacques Derrida explains this power that tries to come out from the inside in the individual’s confrontation with herself/himself, these moments of confrontation where suppressed presences try to show themselves, with haunting. When the state of being uncanny, which can be defined by Sigmund Freud’s concept of unheimlich, is combined with Derrida’s interpretations of haunting, traces and ghosts, the individual’s state of defining her/his own existence through the other becomes different. In this definition, the other ceases to be an absolute necessity; the other becomes only an intermediary. In the study, the movie Weasel (Gelincik, Orçun Benli, 2020) is examined through the theories of haunting, the uncanny and ghost. The limits of being haunted, ghostly and uncanny were discussed, and the methods in which the uncanny atmosphere was achieved in the narrative were found out.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSerdar Öztürken_US
dc.relation.isversionof10.31122/sinefilozofi.1062206en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectmusallatbilimen_US
dc.subjecthayaleten_US
dc.subjecttekinsizliken_US
dc.subjectGelinciken_US
dc.subjectJacques Derridaen_US
dc.subjecthauntologyen_US
dc.subjectghosten_US
dc.subjectunheimlichen_US
dc.subjectWeaselen_US
dc.subjectJacques Derridaen_US
dc.titleTekinsiz Bir Hayaletin Musallat Oluşu: Gelincik (Benli, 2020)en_US
dc.title.alternativeThe Infestation of an Uncanny Ghost: Weaselen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSineFilozofien_US
dc.departmentGüzel Sanatlar Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-0225-2653en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayı (4)en_US
dc.identifier.startpage73en_US
dc.identifier.endpage86en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÇekemci, Eda


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster