Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÜnal, Arzu
dc.contributor.authorDemirkol, Şehnaz
dc.date.accessioned2024-01-06T11:55:03Z
dc.date.available2024-01-06T11:55:03Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2602-3008
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6886
dc.description.abstractTuristik potansiyeli olan ülkelerde konaklamaya olan talebin her geçen gün artmasıyla çevrimiçi rezervasyon kanalları daha çok tercih edilmeye başlanmıştır. Ev pansiyonculuğu sisteminin dijital platforma taşınmış şekli olan Airbnb sistemi de son yıllarda tercih edilen alternatif konaklama seçeneklerindendir. Küresel düzeyde gelişen standartlar ve yaşanan pandemi süreci tüketici beklentilerini değiştirmiştir. Bu durum tüm işletmelerin rekabet ortamını arttırmıştır. Yaşanan yoğun rekabet ortamında işletmeler daha stratejik düşünmeli ve gerekli planlamaları yapmalıdır. Bu bağlamda SWOT analizi işletmeler için geleceğe yönelik hedeflere ulaşabilmek adına uygulanan stratejik bir yöntemdir. Çalışma kapsamında, Airbnb işletmesinin SWOT analizi yapılmış ve farklı araştırmalar için literatüre katkı sağlaması amaçlanmıştır. Analiz sonucunda sistemin konaklama sektörüne yeni bir boyut kazandırdığı ancak yasal ve güvenlik boşluklarının olduğu belirlenmiştir. Ayrıca uygulanan çevrimiçi platform, kopyalanabilen ve yeni iş fırsatları için potansiyel yaratan bir sistem olduğundan, sürekli güncellenmesi gerekliliği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractWith the increasing demand for accommodation in countries with touristic potential, online reservation channels have started to be preferred more and more. The Airbnb system, which is the digital form of the home boarding system, is one of the alternative accommodation options preferred in recent years. Bringing a new understanding of the Airbnb system to the accommodation market may have positive results, as well as negative consequences due to legal loopholes and security problems. Globally developing standards and the pandemic process have changed consumer expectations. This situation has increased the competitive environment of all enterprises. In an intensely competitive environment, businesses need to think more strategically and make the necessary planning. In this context, SWOT analysis is a strategic method for businesses to achieve their future goals. Within the scope of the study, SWOT analysis of Airbnb business was made and it was aimed to contribute to the literature for different researches. As a result of the analysis, it was determined that the system brought a new dimension to the accommodation sector, but it had legal and security gaps. In addition, since the implemented online platform is a system that can be copied as well as creating potential for new business opportunities, the necessity of continuous updating has been revealed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMurat Bayramen_US
dc.relation.isversionof10.32572/guntad.1026373en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEv Pansiyonculuğuen_US
dc.subjectAirbnben_US
dc.subjectSwot Analizien_US
dc.subjectHomestayen_US
dc.subjectAirbnben_US
dc.subjectSwot Analysisen_US
dc.titleYeni Nesil Ev Pansiyonculuğu Sistemi Airbnb’nin Değerlendirilmesi: SWOT Analizien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the New Generation Home Boarding System Airbnb: SWOT Analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofGüncel Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-6505-5385en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-2122-4551en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage77en_US
dc.identifier.endpage93en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÜnal, Arzu


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record