Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaşar, Alişan Burak
dc.contributor.authorGündoğmuş, İbrahim
dc.contributor.authorGündüz, Anıl
dc.date.accessioned2023-12-28T14:45:00Z
dc.date.available2023-12-28T14:45:00Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2146-9490
dc.identifier.issn2636-8765
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6817
dc.description.abstractIn the study, we aimed to investigate the psychotherapy schools of psychiatrists and psychologists’ during their training and daily clinical practice and their confidence in different psychotherapy schools. The sample of the study consists of 430 psychologists and psychiatrists reached. Surveys are prepared by consultation with the accredited psychotherapy supervisors from different psychotherapy schools. When comparing psychiatrists and psychologists, psychiatrists significantly attended more to cognitive- behavioral (CBT), psychodynamic, sexual, group, and supportive therapy training (p<0.01), whereas psychologists attended to Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) and family couple therapy training (p<0.01). The most trusted psychotherapy school was CBT (4.58±1.11), while the least trusted psychotherapy school was hypnosis (2.63±1.31). As the duration of psychotherapy training increased, the confidence in that psychotherapy method increased (p<0.001). The current study has shown that psychotherapy practitioners do not have a homogeneous distribution of their psychotherapy training, and these differences reduce their level of confidence in other psychotherapy approaches.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada Türkiye örnekleminde psikoterapi hizmeti veren hekim ve psikologların ruh sağlığı eğitimlerindeki ve uygulamalarındaki terapi ekollerini ve bu ekollere güven düzeylerini karşılaştırmalı olarak incelemeyi amaçlandı. Çalışmanın örneklemi toplam 430 psikolog ve psikiyatristten oluşmaktadır. Katılımcılara Türkiye’de akredite psikoterapi eğitmeni olarak görev yapan eğitmenlere danışılarak hazırlanan anket uygulanmıştır. Tıp ve psikoloji kökenli iki grup karşılaştırıldığında, hekimlerin psikologlara göre istatiksel olarak bilişsel davranışçı (BDT), psikodinamik, cinsel, grup ve destekleyici terapi eğitimlerini daha yüksek oranda aldıkları saptanırken (p<0,01), Göz Hareketleri ile Duyarsızlaştırma ve Yeniden İşleme (EMDR) ve aile çift terapisi eğitimlerini alan psikolog sayısı, hekim sayısına göre daha fazlaydı (p<0,01). Katılımcıların en fazla güven duydukları psikoterapi ekolü BDT (4,58±1,11) iken en az güven duydukları psikoterapi ekolü hipnozdu (2,63±1,31). Psikoterapi eğitimi süresi arttıkça, yönteme olan güven artmaktaydı (p<0,001). Mevcut çalışma, psikoterapi uygulayıcılarının, psikoterapi eğitimlerinin homojen dağılıma sahip olmadığını ve bu farklılıkların eğitim alınmayan ekollere güven düzeylerini azalttığını göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBilişsel Davranışçı Psikoterapiler Derneğien_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.5455/JCBPR.74416en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectpsychotherapyen_US
dc.subjectconfidenceen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjecttherapyen_US
dc.subjectpsychologyen_US
dc.subjectphysicianen_US
dc.subjectpsikoterapien_US
dc.subjectgüvenen_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.subjectterapien_US
dc.subjectpsikolojien_US
dc.subjecthekimen_US
dc.titleMental Health Training Characteristics of Psychiatry and Psychology Professionals and Their Reliance on Training Schools in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye’deki Tıp ve Psikoloji Kökenli Ruh Sağlığı Profesyonellerin Eğitimlerinin Ekollere Göre Dağılımı ve Terapi Ekollerine Güven Düzeyleri Araştırmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-6778-3009en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-1921-1495en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-5159-238Xen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage190en_US
dc.identifier.endpage197en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYaşar, Alişan Burak


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster