Spor işletmelerinde örgütsel çeviklik ve içsel pazarlama algısı ilişkisi
Özet
Bu çalışmanın amacı spor hizmet işletmelerinde yönetici, antrenör-eğitmen, büro personeli, teknik ve destek personeli olarak görev yapan bireylerin örgütsel çeviklik ve içsel pazarlama algısı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir. Diğer bir amacı ise seçilmiş değişkenlerin; cinsiyet, yaş, mesleki tecrübe ve kurumdaki görevine göre örgütsel çeviklik ve içsel pazarlama algısı arasındaki farklılıkların incelenmesidir. Bu doğrultuda araştırmada nicel araştırma ilişkisel tarama yöntemi ve nedensel karşılaştırma yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın popülasyonu, özel spor hizmet işletmelerinde görev yapan bireyler oluşturmaktadır. Örneklemi ise kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenen 450 gönüllü katılımcı oluşturmaktadır. Katılımcılara kişisel bilgi formu, içsel pazarlama ölçeği ve örgütsel çeviklik ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25 paket programına kayıt edilmiştir. Araştırmada; dağılım analizi, tanımlayıcı analiz ve parametrik hipotez testlerinden Bağımsız örneklem T testi ve Oneway ANOVA analizi uygulanmıştır. Sonuç olarak cinsiyetin içsel pazarlama ve örgütsel çeviklik düzeyinde belirleyici bir değişken olmadığı belirlenmiştir. Yaş değişkeninin içsel pazarlama düzeyini etkilediği, görev değişkeninin içsel pazarlama verimlilik boyutunda rol oynadığı yöneticilerin verimlilik algısının daha iyi olduğu görülmektedir. Görev değişkenine göre örgütsel çeviklik genel skorunda ve yetkinlik boyutunda farklılık olduğu tespit edilmiştir. Örgütsel çeviklik alt boyutları ile içsel pazarlamaya yönelik algı alt boyutları arasında bir ilişki olmadığı belirlenmiştir. The aim of this study is to evaluate the relationship between organizational agility and internal marketing perception among individuals working as managers, coaches-trainers, office personnel, technical and support staff in sports service enterprises. Another aim is to examine the differences in organizational agility and internal marketing perception based on selected variables such as gender, marital status, income level, professional experience, sports background, educational level, and position within the organization. Accordingly, the research adopts a quantitative research design utilizing the correlational survey method and causal comparative method. The population of the study consists of individuals working in private sports service enterprises, while the sample consists of 450 voluntary participants determined through convenience sampling. The participants were administered a personal information form, an internal marketing scale, and an organizational agility scale. The data obtained were recorded in SPSS 25 software. In the research, distribution analysis, descriptive analysis, and parametric hypothesis tests including Independent Samples T-Test and One-way ANOVA analysis were conducted. As a result, it has been determined that gender is not a determining variable in the level of internal marketing and organizational agility. It is seen that the age variable affects the level of internal marketing and the task variable plays a role in the internal marketing efficiency dimension, and the productivity perception of the managers is better. It has been determined that there is a difference in the organizational agility general score and competence dimension according to the task variable. It was determined that there was no relationship between organizational agility sub-dimensions and perception sub-dimensions towards internal marketing.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/6769Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]