Başlık için Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar listeleme
Toplam kayıt 423, listelenen: 357-376
-
Tahsin Yücel’in Gökdelen’i bağlamında sinema ve reklam filmlerinde yeni yaşam mimarlarının izinden gitmek
(Yakup Yılmaz, 2020)Dilbilim ve göstergebilim alanının en önemli temsilcilerinden biri olmakla birlikte, çok sayıda öykü, roman ve deneme türünde eserler yazan Prof. Dr. Tahsin Yücel’in 2006’da yayımlanan ve 2073 yılını anlattığı “Gökdelen” ... -
Tavsiye Sistemleri Algoritmaları Kullanılarak Bir Dijital Platformun İçerikleri İçin Yeni Öneriler Geliştirilmesi
(Social Science Development Journal, 2023)Son zamanlarda teknoloji ve bilgi sürekli olarak kendini yenilemektedir. Bu nedenle tüm sektörler doğru bilgiye ulaşmak için teknoloji sayesinde sayısız veriye ulaşabilmektedir. Bu kadar çok veri yığını arasından doğru, ... -
Taxation of Social Media Advertisements
(Marmara Üniversitesi, 2016)Today, the use of Internet and in particular social media as advertising tools brings the question of how the advertisement in social media should be taxed. This is not only seen as a problem in our country, but in the ... -
Ticari Küreselleşme, Ticari Açıklık ve Bölüşüm Olgusunun Gelir Eşitsizliği Üzerinden Değerlendirilmesi: OECD Ülkeleri Açısından Bir İnceleme
(Adem Anbar, 2021)Bu çalışma ticari küreselleşme ve ticari açıklık değişkenlerinin gelir eşitsizliği üzerindeki etkisini 1980-2016 arası dönem için OECD ülkeleri çerçevesinde incelemektedir. Temel analiz bağlamında elde edilen ampirik ... -
Tinnitus ile Depresyon Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Muhammed Yıldız, 2018-12-06)Bu çalışmanın amacı tinnitus ile depresyon arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemi rastgele seçilmiş 18-60 yaş arası İstanbul ilinde bulunan kamu hastanelerine başvuran tinnitus tanısı alan bireylerden ... -
Turist Harcamalarının Bölgesel Kalkınmaya Ekonomik Etkileri: Adana Örneği
(Gazi University Faculty of Tourism, Department of Gastronomy and Culinary Arts, 2018)Son zamanlarda bölgesel kalkınma politikaları açısından turizmin önemli rol oynadığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, Adana’ya gelen turistlerin yaptığı harcamaları detaylı olarak inceleyerek bölge ekonomisine yaptığı ... -
Turist Rehberlerine Yönelik Elektronik Yorumların İçerik Analizi: TripAdvisor Örneği
(Gümüşhane Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada ziyaretçilerin elde edecekleri tatil deneyimlerinde önemli bir faktör olan turist rehberlerinin mesleki yeterliliklerinin mevcut durumunun ortaya çıkarılması ve ziyaretçilerin rehberli turlardan memnuniyet ... -
Turist Rehberlerinin Markalaşma Sürecinde Kişisel Web Sitelerinin Rolü
(Ahmet Fidan, 2023)Bu makale, Türkiye'de çalışan tur rehberlerinin kişisel web sitelerini web tabanlı pazarlama bağlamında değerlendirmek ve Avrupa'da faaliyet gösteren turist rehberlerinin web siteleri ile karşılaştırmak amacıyla hazırlanmıştır ... -
Turizm Endüstrisinde Robotlaşma
(Yüksel Öztürk, 2019)Son yıllarda dünya genelinde farklı sektörlerde robot teknolojisi kullanımı hızla yaygınlaşmaktadır. Özellikle endüstri 4.0 ve yapay zekâ ile birlikte robot teknolojisi yeni bir boyut kazanmıştır. Her ne kadar emek yoğun ... -
Turizm Rehberliği Öğrencilerinin Sosyalleşme Süreçlerinde Etnikmerkezcilik Düzeylerinin Rolü
(İrfan Yazıcıoğlu, 2021)Bu çalışmanın amacı, üniversitelerin Turizm Rehberliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin sosyalleşme süreçlerinde etnikmerkezcilik düzeylerinin rolünü belirlemektir. Çalışmada veri toplama aracı olarak sosyalleşme ... -
Turizm Sektöründe Veri Madenciliği
(Prof. Dr. Yüksel Öztürk, 2020)Teknolojik gelişmelere bağlı olarak veri üretimi katlanarak artmaktadır. İnternet kullanımı, insanların etkileşimlerine bağlı olarak sosyal medya ve internete bağlı cihazlar, veri üretimini artıran etkenlerdir. Yığınla ... -
Tüketici Güven Endeksi ile Seçilmiş Makro Değişkenler Arasındaki İlişkinin Johansen Eşbütünleşme ve Nedensellik Analizi: Türkiye Örneği
(Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bir ülkede bireylerin ekonomik durumları ile geleceğe yönelik beklentileri harcama ve/veya tasarruf tutumlarını etkileyebilmekte, söz konusu davranış kalıplarının ekonomiye yansımaları, bir başka ifadeyle ekonomiye yönelik ... -
Tüketicilerin Organik Gıda Satın Alma Davranışları ve Tutumlarına İlişkin Bir Değerlendirme
(İrfan Yazıcıoğlu, 2021)Dünyadaki nüfusun hızla artmasına paralel olarak gıda tüketiminin artmasıyla birlikte üreticiler birim alandan daha fazla verim elde etme çabası içerisine girmiştir. Aynı zamanda gıda üreticilerinin kullanmış oldukları ... -
Türk Bankacılık Sisteminde Dijitalleşme-Kârlılık Etkileşimi
(Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı, 2022)Dünyadaki gelişmelere paralel olarak Türk bankacılık sektörü hızla dijitalleşmektedir. Dijitalleşmenin sürdürülebilirliği ancak kârlılığın sağlanmasıyla mümkün olabilir. Bu sebeple bu çalışmada dijitalleşmenin bankaların ... -
Türk Güldürü Sineması’nda Lümpenliğin Değişen Yüzü
(Pamukkale Üniversitesi, 2021)Türk Sineması’nda başlangıcından itibaren gerek film yapımcılarının gerekse seyircinin tercih ettiği türlerin başında güldürü filmleri gelmektedir. Yerli güldürü sineması tarihine bakıldığında, film yapımcılarının çoğu ... -
Türk İktisat Düşüncesinde Himayeci Usul Kavramının İlk Teorisyeni: Ahmet Mithat Efendi
(Türk İslam Medeniyeti İlmi Araştırmalar Enstitüsü, 2018)Tanzimat devrinin en verimli ve üretken yazarlarından biri olarak karşımıza çıkan Ahmet Mithat’ın kuramsal çalışmalarının bir kısmı iktisat teorisi alanı üzerinde yoğunlaşmıştır. Özellikle 1870’den itibaren iktisat teorisine ... -
Türk Siyasal Hayatında Devlet ve Hikmet-İ Hükümet Geleneği
(Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, 2016)Geçmişten günümüze kadar meşru temellerini yeniden üreterek varlığını devam ettiren “Devlet” olgusu, egemen olduğu toplumun tahayyülünde edindiği yer ve onunla ilişkisi bağlamında değişen oranlarda toplumsal hayata etki ... -
Türk Ulusal Kimliğinin Dönüşümü ve Yeni Osmanlıcılık
(Mehmet Ali KARAMAN, 2020)Son yıllarda Türk siyasal hayatında, cumhuriyetin kuruluş yıllarında kapsam dışı bırakılan İslami dönem Türk tarihine ilginin artmaya başladığını görüyoruz. Bu ilginin sadece siyasi tercih ve uygulamalarda değil, toplumsal ... -
Türk Ulusal Kimliğinin İnşasında Orta Asya Etkisi
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2019)Osmanlının son döneminde, özellikle 1908 sonrası, iki tür ulusalcılık yaklaşımı ortaya çıkmıştı. Bu iki tür ulusalcılık anlayışı, genel olarak ulusalcılık yaklaşımlarda model olarak ortaya konulan Fransız ve Alman tarzı ... -
Türkiye Tekstil Ve Hazır Giyim Sektörünün Finansal Durum Analizi
(Marmara Üniversitesi, 2015)Türkiye ekonomisinin önde gelen sektörlerinden biri olan tekstil ve hazır giyim sektörünün en önemli sorunlarından biri finansal yapının zayıf olmasıdır. Bu durumda tekstil ve hazırgiyim sektörü finansal dalgalanmalardan ...