Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDerici, Serkan
dc.contributor.authorAtalay, Emine
dc.date.accessioned2023-12-17T18:52:24Z
dc.date.available2023-12-17T18:52:24Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn1304-4990
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6733
dc.description.abstractGünümüzde insan sayısının artmasıyla birlikte ortaya çıkan aşırı tüketim kıt kaynakların etkin ve verimli kullanılmasını zorunlu kılmıştır. Veri Zarflama Analizi de söz konusu kaynakların etkin kullanımını ölçerek etkin olmayan durumlar halinde bilgi veren birçok kriterli karar verme yöntemidir. Artık küçük ve orta ölçekli teknoloji mağazalarının yerini daha büyük ölçekle faaliyet gösteren zincir teknoloji market mağazaları almaktadır. Ülkemizde işlem hacmi en büyük zincir teknoloji market mağazaları Teknosa, Bimeks, Media Markt ve Vatan Bilgisayar’dır. Bu çalışmada aynı amaçlara sahip olan bu mağazaların göreli etkinlikleri ve performansları aynı girdi (mağaza sayıları ve çalışan sayıları) ve aynı çıktı (ciro) kullanılarak çok kriterli karar verme yöntemlerinden Veri Zarflama Analizi (VZA) kullanılarak ölçülmüştür. Çalışma sonucunda elde edilen veriler kullanarak söz konusu firmaların birbirlerine göre göreli etkinlikleri ve sektördeki konumları hakkında bilgi elde edilecektir.en_US
dc.description.abstractNowadays, excessive consumption which arises result of increasing people number, obliges efficiently and effectively the usage of scarce resources. Data Envelopment Analysis is a decision method including many criterias which informs about non-effective situation by measuring effective usage of the resources. Chain technology grocery stores shows a large scale activities supplant for the small and medium scale technology stores. In Turkey, the chain technology markets, which it is known as Teknosa, Bimeks, Media Markt and Vatan Computer, have the largest volume of transactions. In this study, relative efficiency and performance of these stores share the same goals which have surveyed by using same input(number of store and stuff) and same output (endorsement) through Data Envelopment Analysis. Information about position in this sector and relative efficiency of these firms have obtained by using this study results.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAtatürk Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇok Kriterli Karar Vermeen_US
dc.subjectVeri Zarflama Analizien_US
dc.subjectZincir Teknoloji Market Mağazalarıen_US
dc.subjectVeri Analizien_US
dc.subjectEtkinliken_US
dc.subjectMulti-Criteria Decision Makingen_US
dc.subjectData Envelopment Analysisen_US
dc.subjectGrocery Stores Chain Technologyen_US
dc.subjectData Analysisen_US
dc.subjectEfficiencyen_US
dc.titleVeri Zarflama Analizi (Vza) İle Türkiye’deki Zincir Tekno(Loji) Market Mağazalarının Etkinlik Ölçümüen_US
dc.title.alternativeEfficiency Measurement With Data Envelopment Analysis on Chain Technology Grocery Stores in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-1911-4951en_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1387en_US
dc.identifier.endpage1399en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAtalay, Emine


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster