Kaynak Temelli Bilgi Teknolojilerinin Dijital Muhasebe Okuryazarlığı Üzerine Etkisi
Özet
Amaç: Bu çalışmanın amacı kaynak temelli bilgi teknolojilerinin muhasebe meslek mensuplarının dijital muhasebe okuryazarlığı üzerindeki etkisinin değerlendirilmesini sağlamaktır.
Tasarım/Yöntem: Çalışmada tesadüfi olmayan yöntemlerden kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 572 muhasebe meslek mensubu üzerinde anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 programıyla analiz edilmiştir.
Bulgular: Çalışma sonucunda kaynak temelli bilgi teknolojilerinin dijital muhasebe okuryazarlığı üzerinde (β:0.205; p<0.05) anlamlı etkisi tespit edilmiştir. Çalışmanın gelecekte karar alma mekanizmalarındaki yöneticilerin karar almalarını destekleyeceği değerlendirilmektedir.
Sınırlılıklar: Çalışma örnekleminin Eskişehir ilinde yer alan muhasebe meslek mensupları üzerinde uygulanması çalışmanın sınırlılıkları içerisindedir.
Özgünlük/Değer: İlgili konu literatürde dijital okuryazarlık boyutunda yoğun bir şekilde çalışılmasına karşın muhasebe alanında kaynak temelli bilgi teknolojileri açısından irdelenmesi ve literatüre önemli bir kazanım getirmesi çalışmanın özgün değerini oluşturmaktadır. Purpose: The aim of this study is to evaluate the impact of resource- based information technologies on the digital accounting literacy of professional accountants. Design/Methodology: In the study, a survey was conducted on 572 professional accountants using the convenience sampling method, which is one of the non-random methods. The data obtained was analyzed with the SPSS 22 program. Findings: As a result of the study, a significant effect of resource- based information technologies on digital accounting literacy (β: 0.205; p<0.05) was determined. It is considered that the study will support the decision-making of managers in decision-making mechanisms in the future. Limitations: The application of the study sample on accountants in Eskişehir is within the limitations of the study. Originality/Value: Although the relevant subject has been studied extensively in the literature in terms of digital literacy, the unique value of the study is that it is examined in terms of resource-based information technologies in the field of accounting and brings a significant gain to the literature.