Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Menşure
dc.date.accessioned2023-11-28T18:08:05Z
dc.date.available2023-11-28T18:08:05Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6564
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ MÜJEN İLNEM Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractGiriş ve Amaç: Bu araştırmanın amacı özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış çocuklarının annelerindeki öfke, aleksitimi ve savunma mekanizmalarının arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Gereç ve Yöntem: Bu araştırma, "İlişkisel Tarama Modeli" ne uygun olarak hazırlanmıştır. Araştırmanın Örneklem seçimi basit-rastgele örneklem seçim türü kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış çocukların annesi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise İstanbul ilindeki çeşitli rehabilitasyon merkezlerine başvuran özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış 150 çocuğun annesi oluşturmaktadır. Katılımcılar çeşitli rehabilitasyon merkezinden tesadüfi olarak seçilmiştir. Araştırma veri toplama süreci 2021 yılında gerçekleşmiştir. Bulgular: Yapılan araştırma sonucunda Çocuğun Cinsiyeti Değişkeni ile Toronto Aleksitimi Ölçeği ve Savunma Mekanizmaları Ölçeğinden elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Çocuğun Cinsiyeti Değişkeni ile Çok Boyutlu Öfke Ölçeğinden elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Ailenin Gelir Durumu değişkeni ile Toronto Aleksitimi Ölçeğinden elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Ailenin Gelir Durumu değişkeni ile Çok Boyutlu Öfke Ölçeğinden elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık yoktur Annenin Yaşı değişkeni ile Çok Boyutlu Öfke Ölçeğinden elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Ailenin Eğitim Durumu değişkeni ile Toronto Aleksitimi Ölçeğinden elde edilen puanlar arasında anlamlı bir farklılık yoktur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between anger, alexithymia, and defense mechanisms in mothers of children with specific learning disabilities. This research has been prepared in accordance with the "Correlational Survey Model". The sample selection for the research was made using simple-random sampling. The universe of the study consists of the mothers of children diagnosed with specific learning disabilities. The sample group of the study consists of the mothers of 150 children diagnosed with specific learning disabilities who applied to various rehabilitation centers in Istanbul. Participants were randomly selected from various rehabilitation centers. The research data collection process took place in 2021. As a result of the research, there is no significant difference between the Gender of the Child Variable and the scores obtained from the Toronto Alexithymia Scale and the Defense Mechanisms Rating Scale (DMRS). There is no significant difference between the Gender of the Child Variable and the scores obtained from the Multidimensional Anger Test. There is no significant difference between the family income variable and the scores obtained from the Toronto Alexithymia Scale. There is no significant difference between the family income variable and the scores obtained from the Multidimensional Anger Scale. There is no significant difference between the educational status of the family and the scores obtained from the Toronto Alexithymia Scale.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzgül Öğrenme Güçlüğüen_US
dc.subjectÖfkeen_US
dc.subjectAleksitimien_US
dc.subjectSavunma Mekanizmalarıen_US
dc.subjectSpecific Learning Disabilityen_US
dc.subjectAngeren_US
dc.subjectAlexithymiaen_US
dc.subjectDefense Mechanismsen_US
dc.titleÖzgül öğrenme güçlüğü tanısı almış çocukların annelerinde öfke aleksitimi ve savunma mekanizmaları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between anger, alexithymia and defense mechanisms in mothers of children with specific learning disabilityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster