Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKüçük, Serdar
dc.date.accessioned2023-11-26T20:24:50Z
dc.date.available2023-11-26T20:24:50Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn1309-5838
dc.identifier.issn2636-784X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6512
dc.description.abstractSince the early 1990s, a strong preoccupation with history has been one of thedefining features of queer cinema. Many filmmakers, including Derek Jarmanand Tom Kalin, have revisited and rewritten official histories, and many others incessantly continue to do so with the aim of constructing a new future viathe powerful medium of cinema. Against obliteration by two oppressive historicisms at once, i.e., white and straight, black queer filmmakers Marlon Riggs andIsaac Julien have embraced the same method in postmodern terms in TonguesUntied (1989) and Looking for Langston (1989) in the earlier phase of the so-calledQueer New Wave. Following in their footsteps, Cheryl Dunye and Rodney Evanshave carried the tradition to a new level with The Watermelon Woman (1996) andBrother to Brother (2004) in such a way that is still unconventional in form, yetmore radical in content. In the following textual analyses, it is argued that bothfilmmakers not only manipulate history but also posit filmmaking as a means ofhope and regeneration for black lesbians and gays of the United States, deploying blackness and queerness provocatively to problematize sanctioned identities of race, gender, and sexuality.en_US
dc.description.abstractDoksanlı yılların başından günümüze, tarihe olan yoğun ilgi queer sinemasının belirleyici özelliklerinden biri oldu. Derek Jarman ve Tom Kalin başta olmak üzere birçok queer yönetmen resmî tarihi yeniden yazmak için uğraştı ve tıpkı onlar gibi yeni kuşak yönetmenler de sinemanın gücünü kullanarak yeni bir gelecek inşa etme çabasıyla aynı yöntemi benimsemeye devam ediyor. Aynı anda hem beyaz hem de hetero tarihselciliğin tehdidiyle karşı karşıya olan Afro-Amerikalı yönetmenler Marlon Riggs ve Isaac Julien de Tongues Untied (Çözülen Diller, 1989) ve Looking for Langston (Langston’ı Ararken, 1989) filmlerinde, bugün Queer Yeni Dalga sineması olarak bilinen dönemin ilk evresinde, aynı yöntemi post-modern bir tarzda uyguladı. Onların izinden giden Cheryl Dunye ve Rodney Evans ise The Watermelon Woman (Karpuz Kadın, 1996) ve Brother to Brother (Kardeş Kardeşe, 2004) filmlerinde geleneği, biçim olarak aynı oranda sıra dışı fakat içerik yönünden daha radikal, yeni bir boyuta taşıyor. Aşağıdaki metinsel analizlerde, Dunye ve Evans’ın tarihi manipüle etmekle kalmayıp, Siyahîliği ve eşcinselliği yerleşik ırk, toplumsal cinsiyet ve cinsel yönelim kimliklerini tartışmaya açacak şekilde konuşlandırarak, sinemacılığı Amerikalı Siyahî gey ve lezbiyenler için bir tür umut ve yenilenme aracına dönüştürdüğü iddia edilmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSemire Ruken Öztürken_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.32001/sinecine.639730en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectblacken_US
dc.subjectqueeren_US
dc.subjectcinemaen_US
dc.subjectCheryl Dunyeen_US
dc.subjectRodney Evansen_US
dc.subjectsiyahien_US
dc.subjectqueeren_US
dc.subjectsinemaen_US
dc.subjectCheryl Dunyeen_US
dc.subjectRodney Evansen_US
dc.titleBlack Queer Experience and Regeneration in The Watermelon Woman and Brother to Brotheren_US
dc.title.alternativeThe Watermelon Woman ve Brother To Brother Filmlerinde Siyah Queer Deneyimi ve Yenilenme Olgusuen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofsinecine: Journal of Film Studiesen_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-2111-6515en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage431en_US
dc.identifier.endpage453en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKüçük, Serdar


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster