Afyonkarahisar’da Faaliyet Gösteren Beş Yıldızlı Otel İşletmelerine Yönelik Yapılan Yorumların ve E-Şikâyetlerin Değerlendirilmesi
Abstract
Bu çalışmada Afyonkarahisar’da faaliyet gösteren turizm işletme belgeli beş yıldızlı otel işletmelerine yönelik
internet ortamında yapılan müşteri yorumlarının incelenerek şikâyet unsurlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda en çok yorum ve şikâyet yapılan bir internet sitesinde yapılmış olan yorumlar nitel araştırma
yöntemlerinden içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Şikâyet içerikli yorumların hangi ana ve alt
temalardan oluştuğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda 2868 adet yorum incelenmiş bunların arasında 1004
adet şikâyet içeren ifadeye rastlanmıştır. Bu şikâyetlerin; yiyecek-içecek, hizmet kalitesi, oda, çalışanlar, fiyat ve
temizlik olmak üzere altı ana temadan oluştuğu görülmüştür. En fazla şikâyet otel işletmelerinde sunulan
yiyecek-içecek hizmetleri ile genel hizmet kalitesine yönelik yapıldığı anlaşılmıştır. Çalışma sonunda otel
işletmelerinin ortaya çıkan şikâyet konuları çerçevesinde sundukları ürün ve hizmetlerde gerekli iyileştirmeleri
yapmaları, önlemler almaları, müşteri şikâyetleri dikkate alınarak bu doğrultuda ürün ve hizmet sunumuna
gitmeleri gerektiği gibi pek çok öneri sunulmuştur. In this study, it is aimed to determine the complaint elements by examining the customer comments made in
internet for the five star hotel enterprises operating in Afyonkarahisar. For this purpose, the most comments and
comments made on a web site were analyzed by using content analysis technique from qualitative research
methods. The main content and sub-themes of the complaints were determined. As a result of the research, 2868
comments were examined and 1004 complaints were found among them. These complaints; Food and beverage,
service quality, rooms, employees, price and cleaning. It was understood that the most complaints were made for
food and beverage services and general service quality. At the end of the study, many suggestions were made as
to the necessity of hotel enterprises to make the necessary improvements in the products and services they offer
within the framework of the grievance issues, to take precautions, and to provide products and services in this
direction by taking into account customer complaints.
Volume
18Issue
71Collections
The following license files are associated with this item: