Yazılı, Görsel ve Sosyal Medyada Gıda ile İlgili Bilgi Kirliliğinin Halkın Gıda Tercihi Üzerine Etkileri
Abstract
Teknolojinin gelişmesi, sanayileşme, eğitim düzeyinin, ekonomik ve sosyal refahın artması insanların gıdalara
ve sağlıklı beslenmeye olan ilgisini arttırmıştır. Ancak doğru ve yeterli bilgi sahibi olmayan kişilerce yapılan
yanlış açıklamalar tüketicide kafa karışıklığına neden olabilmektedir. Bu çalışma, beslenme ile ilgili halkın
bilinç düzeyini ölçmek, günümüzün en büyük sorunlarından biri haline gelen bilgi kirliğinin ortadan
kaldırılması ve doğru bilginin doğru uzman kaynağından elde edilebilmesi konusunda halkın
bilinçlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, sosyal medya üzerinden toplumun farklı kesimlerinden,
farklı bölge ve eğitim düzeyinden toplam 616 kişi ile anket yapılmış ve sonuçlar SPSS.20 programı ile
değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, tüketici doğru bilgi kaynağını bilemediğinden özellikle
medyadaki bilgi kirliliğinin, onların beslenme konusunda çok daha büyük yanlışlar yapmasına yol açtığı tespit
edilmiştir. Yazılı, görsel ve sosyal medyada gıda ile ilgili yorumların alanında uzman olan kişiler tarafından
yapılması dolayısıyla halkın doğru bilgi kaynaklarına yönlendirilmesi çok önemlidir. The development of technology, industrialization, the increase of economic and social prosperity and
the level of education, have increased the interest of people in food and healthy nutrition. However,
misrepresentations made by the people who do not eligible and have sufficient information on the
subject can cause more confusion in the consumer. This study was conducted in order to measure
people's level of consciousness about the food and nutrition, to remove the misinformation that has
become one of the biggest problems in nowadays and to make the public aware of the correct
information from the right experts or the source. For this purpose, a total of 616 people from
different parts of the society, different regions and education levels were surveyed via social media,
and the results were evaluated with the SPSS.20 program. According to the results of the research, it
has been determined that the misinformation in the media caused more confusion among the
consumers who does not know the correct source of information. Therefore, it is important that the
information about the food and nutrition in written, visual and social media should be given by the
experts in the field, so that people may acquire correct information from those platforms.
Volume
44Issue
1Collections
The following license files are associated with this item: