Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürsoy Atar, Özge
dc.contributor.authorGürsoy Ulusoy, Şebnem
dc.date.accessioned2023-11-09T17:02:18Z
dc.date.available2023-11-09T17:02:18Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1303-5495
dc.identifier.issn2717-7483
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6324
dc.description.abstractSosyal medya günümüzde son derece yaygın ve popülerliği gittikçe artan bir iletişim ortamıdır. Sosyal medyada bireyler kendilerini nasıl göstermek, sunmak istiyorsa o yönde paylaşımda bulunmaktadırlar. Stanford Üniversitesi’nde kişilerin hayatlarına dışarıdan bakıldığında hiç çaba göstermeden başarılı ve mutlu olduklarının görülmesine “ördek sendromu” tanımı yapıldı. Goffman’a göre, kişiler başkalarının karşısında bir performans sergilerken performanslarını sürekli gözden geçirirler ve kendisini izleyenleri etkilemek için performanslarını idealize ederler. Bu bağlamda araştırmada Goffman’ın “Yayılan İzlenim Kuramı” temel alınarak sosyal medyada “ördek sendromu” varlığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında tüm Instagram gönderilerini takip edip incelemek olanaksızdır. Bu nedenle 20 aktif Instagram kullanıcısı rastgele seçilerek, 18 Kasım 2019 – 25 Kasım 2019 tarih aralığı boyunca, paylaşımları takip edilmiş ve daha sonra yapılan derinlemesine görüşme ile bu veriler karşılaştırılmıştır.en_US
dc.description.abstractSocialmedia is an extremely common and increasingly popular communication medium. In socialmedia, individuals share how they want to show and present themselves. At Stanford University, the definition of "ducksyndrome" was made to see that people were successful and happy without making any effort from outside. According to Goffman, people constantly review their performance while performing it against to others and idealize their performances to impress their followers. In this context, it was aimed to reveal the presence of "ducksyndrome" in social media, based on Goffman's "Spread Impression Theory". Within the scope of the study, due to the impossibility of following and reviewing all Instagram posts , 20 active Instagram users were randomly selected and their shares were followed during the period of 18 November 2019 – 25 November 2019 and these data were compared with the in-depth interview.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Ticaret Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.46928/iticusbe.762651en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectYayılan İzlenimen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectÖrdek Sendromuen_US
dc.subjectİletişim Araştırmalarıen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectSpread Impressionen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectDuck Syndromeen_US
dc.subjectCommunication Researchen_US
dc.titleSosyal Medyada Ördek Sendromu: Instagram Üzerinden Bir Değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeDuck Syndrome in Social Media: An Assessment Through Instagramen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofIstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0003-4376-269Xen_US
dc.authorid0000-0003-3288-6857en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue39en_US
dc.identifier.startpage925en_US
dc.identifier.endpage951en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGürsoy Ulusoy, Şebnem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess