Sosyal medya kullanıcılarına sağlanan All-on-4 dental implant sistemi hakkındaki bilgilerin yararlılığı
Abstract
AMAÇ: Bu çalışmanın amacı, diş hekimliğinde sıklıkla tercih edilen All-on-4 dental implant sistemi hakkındaki bilgilerin yer aldığı YouTube™ videolarını inceleyerek bilgilerin yararlılığını ve içeriğini değerlendirmektir.
GEREÇ VE YÖNTEM: ‘All-on-4 dental implant’ anahtar
kelimeleriyle yapılan YouTube™ video taramasında ilk 150
video izlenerek değerlendirmeye alındı. Analiz kriterlerine
uymayan 70 video değerlendirme dışı bırakılarak geriye
kalan 80 videonun analizi yapıldı. Analizi yapılan tüm
videoların bilgi içeriklerine göre 9 puan üzerinden
yararlılık skorları belirlendi: 0-2 puan aralığındakiler
yetersiz (kod 0), 3-5 puan aralığındakiler orta (kod 1) ve
6-9 puan aralığındakiler mükemmel (kod 2). Videoların
süresi, izlenme sayısı, beğeni sayısı, beğenmeme sayısı
ve yorum sayısı gibi demografik bilgileri kaydedildi. Tüm
videolar yüklenme kaynağına (sağlık uzmanları, sağlık
şirketi ve bilgilendirme web sitesi, bireysel kullanıcı) ve
video tipine (hasta deneyimi, eğitsel) göre sınıflandırıldı.
İstatistiksel analiz için Anova, Kruskal-Wallis testi, ki-kare
testi ve Pearson-Spearman testi kullanılarak anlamlılık
düzeyi p<0.05 olarak belirlendi.
BULGULAR: Videoların yararlılık skorları ortalaması 0.45 bulundu. Videoların yararlılık skorları ile demografik bilgileri
karşılaştırıldığında sadece video süresi ile aralarında anlamlı bir ilişki olduğu bulundu (p=0.002). Yararlılık skoruyla izlenme oranı arasında anlamlı bir ilişki yoktu (p=0.522).
Video tipleri ile yararlılık skoru arasında anlamlı bir ilişki
vardı ve bu anlamlılık eğitsel videolar lehineydi (p=0.022).
Ayrıca etkileşim indeksi ile yükleme kaynağı arasında
da anlamlı bir ilişki vardı ve bireysel kullanıcı lehineydi
(p=0.008).
SONUÇ: All-on-4 dental implant sistemi hakkındaki videoların yararlılığı kısıtlı bulunmuştur. Bu tür videoların konunun uzmanları tarafından denetlenmesi gerektiği düşünülmektedir. OBJECTIVE: To evaluate the content and usefulness of information by examining YouTube™ videos that contain
information about the All-on-4 dental implant system,
which is often preferred in dentistry.
MATERIALS AND METHOD: The first 150 YouTube™ videos listed using the search phrase “All-on-4 dental implant” were
watched and evaluated. Based on the analysis criteria, 70
videos were excluded from further evaluation and the remaining 80 videos were analyzed. A 9-point “Usefulness”
score was developed according to the information content of the analyzed videos, in which 0–2 was poor (code
0), 3–5 was moderate (code 1), and 6–9 was excellent
(code 2). Demographic data of the videos, such as duration, number of views, likes and dislikes, and comments,
were evaluated. All videos were categorized according to
upload source (healthcare professionals, healthcare company, information website or individual users) and video
type (patient experience or educational). For statistical
analysis, Anova, Kruskal-Wallis, chi-square, and PearsonSpearman tests were used and the significance was defined as p<0.05.
RESULTS: The mean usefulness score of the videos was
0.45. In comparisons between usefulness score and
demographic data of the videos, an association was found between the usefulness score and video duration
(p=0.002), but not with viewing rate (p=0.522). Furthermore, we found a relationship between the usefulness
score and video type, specifically with educational videos
(p=0.022). There was also an association between the interaction index and upload source, which is individual users (p=0.008).
CONCLUSION: The usefulness of information in the videos
about the All-on-4 dental implant system available on
YouTube™ is of limited value. It is recommended that
such videos are reviewed in advance by subject-matter
professionals.
Volume
38Issue
2Collections
The following license files are associated with this item: