Antrenörlerin Narsistik Kişilik Özellikleri ile Eğitim Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Abstract
Bu çalışmada, antrenörlerin narsistik kişilik özellikleri ile eğitim düzeyleri arasındaki ilişkinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, farlı branşlarda görev alan 122'si erkek 80'i kadın olmak
üzere toplam 202 antrenör oluşturmaktadır. Çalışmada, Atay (2009) tarafından Türkçe'ye uyarlanan
Narsistik Kişilik Envanteri (NPI) ile Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Analiz sürecinde, ikili gurupların
karşılaştırılmasında t-testi, üç ve daha fazla bağımsız grupların karşılaştırılmasında ise ANOVA ve Post
Hoc Tukey Testinden yararlanılmıştır. Antrenörlük deneyim yılı ile narsistik kişilik özellikleri arasındaki
ilişkiyi ortaya koymak için Pearson Corelation analizi, antrenörlük kıdemi ve eğitim düzeyi ile narsistik
kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için isimsel (çok kategorili) analizi (ETA katsayısı)
kullanılmıştır. Elde edilen araştırma bulguları, narsistik kişiliğin alt boyutu olan sömürücülük özelliğinin
kadın antrenörlerde, erkeklere göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Erkek antrenörlerin ise hak iddia
etme boyutunun kadın antrenörlere göre daha gelişmiş olduğu tespit edilmiştir. Antrenörlük deneyim
yılları (tecrübe) ile narsistik kişilik özellikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark
bulunmamıştır. Antrenörlük kıdemi ve eğitim seviyesinin ETA katsayısı incelendiğinde ise, narsistik
kişilik özellikleri ile doğrusal ilişki gösterdiği saptanmıştır (ETA katsayısı 0,138’ten büyük). Sonuç olarak
antrenörlerin narsistik kişilik özellikleri ile eğitim düzeyleri arasında anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. In this study, it was aimed to examine the relationship between the narcissistic personality traits of
coaches and their education levels. The study group consisted of a total of 202 trainers, 122 of whom
were men, 80 of whom were women, working in different branches. In the study, Narcissistic Personality
Inventory (NPI) and Personal Information Form, which were adapted into Turkish by Atay (2009), were
used. During the analysis process, the T-Test was used to compare paired groups, and ANOVA and Post
Hoc Tukey Test were used to compare three or more independent groups. Pearson Correlation analysis
was used to reveal the relationship between years of coaching experience and narcissistic personality
traits, and a numerical (multi-category) analysis (ETA coefficient) was used to reveal the relationship
between coaching seniority, education levels, and narcissistic personality traits. According to the
obtained research findings, it was determined that the exploitation feature, which is the sub-dimension
of the narcissist personality, is more dominant in women than in men. On the other hand, the claiming
right dimension was found to be more dominant in males than in females. There was no statistically
significant difference between the years of coaching experience (experience) and narcissistic personality
traits. When the ETA coefficient of the coaching seniority and education level was examined, it was found
that it was associated with narcissistic personality traits (ETA coefficient greater than 0.138). As a result,
it was determined that there is a significant relationship between coaches’ narcissistic personality traits
and their education levels.
Volume
26Issue
1Collections
The following license files are associated with this item: