Turizm Rehberliği Öğrencilerinin Sosyalleşme Süreçlerinde Etnikmerkezcilik Düzeylerinin Rolü
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üniversitelerin Turizm Rehberliği bölümünde öğrenim gören
öğrencilerin sosyalleşme süreçlerinde etnikmerkezcilik düzeylerinin rolünü belirlemektir.
Çalışmada veri toplama aracı olarak sosyalleşme süreci ve etnikmerkezcilik düzeyi
ölçeklerinden oluşturulan bir anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi olarak
kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiş ve 38 farklı üniversitenin Turizm Rehberliği
bölümü öğrencilerinden veri toplanarak 403 geçerli anket analiz edilmiştir. Analiz
sonucunda, öğrencilerin sosyalleşme süreçlerinde etnikmerkezcilik düzeylerinin etkisinin
olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrencilerin etnikmerkezcilik düzeylerinin cinsiyete ve
yaşa göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Diğer yandan, öğrencilerin
sosyalleşme süreçlerinde cinsiyete göre anlamlı bir farklılık olduğu ve bu doğrultuda kadın
öğrencilerin erkek öğrencilerden daha sosyal bireyler olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin
ifadelere verdiği yanıtlar doğrultusunda, büyük çoğunluğunun dışadönük ve sosyal bireyler
olduğu, farklı kültürlerden olan insanlarla iletişime açık oldukları ve bu değerlere saygılı
oldukları, dolayısıyla etnikmerkezcilik düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. Bulgular
doğrultusunda, geliştirilen beş hipotezin üçü kabul edilmiş, ikisi reddedilmiştir. The purpose of this study is to determine the role of ethnocentrism level in the socialization
process of Tourism Guidance students in universities. For this purpose, a questionnaire
form consisting of socialization process and ethnocentrism level scales were used as data
collection tool. As the sample of the research, convenience sampling method was preferred
and 403 valid questionnaires were analyzed. As the result of the analysis, it was revealed
that the level of ethnocentrism did not have an effect on the socialization processes of the
students. Plus, it was observed that the ethnocentrism level of the students did not show a
significant difference according to gender and age. On the other hand, it has been revealed
that there is a significant difference according to gender in the socialization process of the
students. In this direction, female students are more social individuals than male students.
In the direction of the answers given by the students, it was seen that the majority of them
were extroverted, social individuals and open to communication with people from different
cultures and were respectful to these values, and so their ethnocentrism levels were low.
With these findings, three hypotheses were accepted and two hypotheses were rejected.
Volume
9Issue
4Collections
The following license files are associated with this item: