Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkoğlu, İlknur
dc.contributor.authorSayın, Esra
dc.date.accessioned2023-10-22T09:53:25Z
dc.date.available2023-10-22T09:53:25Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1309-4815
dc.identifier.issn2822-6852
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6013
dc.description.abstractKültür mirasının korunması ve gelecek kuşaklara aktarılması ancak toplumun bilinçlendirilmesi ile sağlanabilir. Özellikle çocuklar ile gençlerde kentlilik bilincinin geliştirilmesi, sahiplenme duygusu ve koruma bilincinin sağlanması ise eğitimler aracılığıyla mümkündür. Bu yaklaşımla, kültür mirasının korunması konusunda verilecek eğitimlere küçük yaşlarda başlanılması ve sadece okul içi eğitimlerin değil aynı zamanda sivil toplum kuruluşlarının da destekleyeceği okul dışı eğitimlerin de organize edilmesi gerekmektedir. Çalışma kapsamında kültür mirası kavramı, eğitim çerçevesindeki faaliyetler ve okul dışı eğitim alanında sivil toplum örgütlerinin üstlendiği roller incelenmiştir. Bu bağlamda, Arkeologlar Derneği İstanbul Şubesinin 2010-2011 yılları arasında yürüttüğü “Üsküdar Kültür Mirasını Katılımcı Koruma Projesi” kapsamında uygulanan ilköğretim öğrencilerine yönelik eğitim modeli örnek çalışma olarak değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractPreserving the cultural heritage and transferring it to future generations is only possible by raising the awareness of the society. Especially in children and young people, it is possible to develop the awareness of urbanity, to provide a sense of ownership and protection awareness through education. With this approach, it is necessary to start the education on the protection of cultural heritage at an early age and to organize not only in-school but also out-of-school education that will be supported by non-governmental organizations. Within the scope of the study, the concept of cultural heritage, activities within the framework of education and the roles of non-governmental organizations in the field of out-of-school education were examined. In this context, the education model for primary school students implemented within the scope of the "Participatory Conservation Project of Üsküdar Cultural Heritage" carried out by the Istanbul Branch of the Archaeologists Association between 2010-2011 has been evaluated as an exemplary study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSivil Toplum Kuruluşuen_US
dc.subjectKültür mirasıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectÜsküdaren_US
dc.subjectNon-governmental organizationen_US
dc.subjectCultural heritageen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.subjectÜsküdaren_US
dc.titleKültür Mirası Eğitimde STK’ların Rolü Üzerine Bir Örnek: “Üsküdar Kültür Mirasını Katılımcı Koruma Projesi” Kapsamında İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Eğitim Programıen_US
dc.title.alternativeAn Example on the Role of NGOs in Cultural Heritage Education: Education Program for Primary Education Students within the Scope of “Üsküdar Cultural Heritage Participatory Protection Project”en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofMSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0003-3731-9130en_US
dc.authorid0000-0002-8982-0042en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage211en_US
dc.identifier.endpage227en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTürkoğlu, İlknur
dc.contributor.institutionauthorSayın, Esra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess