Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGül, Zekeriya
dc.contributor.authorİşcan, Orhan
dc.contributor.authorAyhan Gökcek, Hande
dc.date.accessioned2023-10-22T09:43:47Z
dc.date.available2023-10-22T09:43:47Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6012
dc.description.abstractAmaç – Bankacılık sektörü, müşterilerin demografik özelliklerine göre kredi kartı tutumları açısından oldukça önemli bir yere sahiptir. Rekabetin yoğun olduğu bir dönemde bankaların, müşterilerinin tercihlerinde doğru tespitlerinin yapılması için gerekli araştırma yapması açısından kredi kartı tutumlarının incelenmesi önemlidir. Bu araştırmanın amacı, katılım şubelerindeki bireysel banka müşterilerinin demografik özellikleri ile kredi kartına yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Ankara ilindeki katılım banka şubesinde gerekli çalışmalar yapılmıştır. Yöntem – Araştırmanın amacına uygun olarak belirlenmiş olan 2020 yılı birinci ve ikinci dönem ilk altı aydaki kredi kartı kullanan 193 bireysel banka müşterisinin vermiş olduğu cevaplar doğrultusunda inceleme yapılmıştır. G*Power Version 3.1.9.6 programı kullanılarak Ankara ilinde yer alan katılım banka şubelerindeki bireysel banka müşterilerinden kredi kartı kullanan kişiler arasından evreni oluşturan 111782 bireysel banka müşterisi içerisinden örneklemin gücüne göre sayısı belirlenmiştir. Kolayda örnekleme yöntemi ile anket uygulaması yapılmıştır. Analizler SPSS istatistik programı ile yapılmıştır. Frekans analizi, t-test ve ANOVA analizleri ile sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında Kuşçuoğlu (2018) tarafından oluşturulan tutum ölçeğindeki ifadelerden yararlanılmıştır. Çalışma, tarama modeli niteliğini taşımaktadır. Çalışmada tarama yöntemi, değişkenler arasında olan ilişkilerin ortaya çıkması ayrıca çıkan sonuçların da doğru tahmin edilmesinde oldukça önem taşımıştır. Bulgular – Müşterilerin cinsiyet ve eğitim düzeyi ile kredi kartı tutumları ölçeklerinden elde edilen puanlar arasında anlamlı farklılıkların olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bireysel banka müşterilerinin medeni durumlarına, kredi kartı türüne, ödeme aracı olarak önceliğine, yaşlarına, mesleklerine, aylık bireysel ve hane halkı gelirine, yapılan harcama miktarına, kredi kartı sayısına ve ödeme şekline göre kredi kartı tutumları arasında her bir değişken açısından anlamlı farklılık bulunmamıştır. Tartışma – Özkan (2015)’ın araştırmasında bireysel banka müşterilerinin cinsiyetleri kredi kartı kullanım tercihlerini etkileyen faktörleri etkilememektedir. Bu araştırmada cinsiyet arası farklılık tespit edilmiştir. Ayrıca Özkan’ın yaptığı çalışmada bekâr müşterilerin demografik özelliklerine bağlı olarak kredi kartı kullanım tutumunun daha çok etkilendiği sonucuna ulaşılmış fakat bu çalışmada bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractPurpose – The banking sector has a very important place in terms of credit card attitudes according to the demographic characteristics of the customers. In a period of intense competition, it is important to examine credit card attitudes in order for banks to make the necessary research to make the correct determinations of their customers' preferences. As a general purpose, necessary studies were carried out in the participation bank branch in Ankara, in order to reveal the relationship between the demografic features of individual bank customers in participation branches and their attitudes towards credit cards. Design/methodology/approach – In accordance with the purpose of the study, an investigation was conducted in line with the responses of 193 individual bank customers who used credit cards in the first six months of the first and second terms of 2020. Using the G*Power Version 3.1.9.6 program, the number of retail bank customers in the population of 111782 individual bank customers, which constitute the population, among the retail bank customers using credit cards at the participation bank branches in Ankara, was determined according to the power of the sample. A questionnaire was applied using the convenience sampling method. Analyzes were made with the SPSS statistical program. Results were reached with frequency analysis, t-test and ANOVA analysis. Within the scope of the research, expressions in the attitude scale created by Kuşçuoğlu (2018) were used. The study is a survey model. In the study, the survey method was very important in the emergence of the relationships between the variables and in the correct estimation of the results. Findings – It is concluded that there are significant differences between the gender and education level of the customers and the scores obtained from the credit card attitude scales. Significant difference was not found between individual bank customers' credit card attitudes in terms of marital status, credit card type, priority as payment, age, profession, monthly personal and household income, amount of spending, number of credit cards and payment method. Discussion – In Özkan's (2015) research, the gender of individual bank customers does not affect the factors that affect their credit card usage preferences. In this study, a gender difference was found. In addition, in Özkan's study, it was concluded that credit card usage attitudes of single customers were affected more depending on their demographic characteristics, but it was found that there was no difference in this study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMelih Topaloğluen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.20491/isarder.2021.1219en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKredi Kartına Yönelik Tutumen_US
dc.subjectTüketici Davranışlarıen_US
dc.subjectBireysel Banka Müşterisien_US
dc.subjectKatılım Bankasıen_US
dc.subjectAttitude Towards Credit Cardsen_US
dc.subjectConsumer Behaviouren_US
dc.subjectIndividual Bank Customeren_US
dc.subjectParticipation Banken_US
dc.titleBireysel Banka Müşterilerinin Demografik Özellikleri ile Kredi Kartına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of The Relationship Between Demografic Features of Individual Bank Customers and Attitude Towards The Credit Carden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-0896-0386en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-5349-8218en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-6349-3023en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1619en_US
dc.identifier.endpage1631en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorİşcan, Orhan
dc.contributor.institutionauthorAyhan Gökcek, Hande


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess