The Relationship between Presentation of Artworks of Various Dimensions and Architectural Design in The Scope of The Development of Exhibition Design
Abstract
The display has been used from the very beginning to display
objects. Exhibition design is a combination of display and
contemporary visual communication design. With the
development of the exhibition concept and the increase in
interdisciplinary cooperation, communication is established by
including the space itself in the design. Today, the exhibited
products are no longer exhibited, the exhibition itself has become
a work of art and the exhibition design has begun to be designed
consciously. This change causes you to question what art is and
what design is. Within the scope of this research, a descriptive
study was conducted to improve the interior design performance
in the context of the space requirements of the exhibition space.
As a method, in the first stage, an international literature review
was conducted using the keyword "exhibition design". In the next
step, based on the data obtained, it has been tried to reveal how
experience and interaction in exhibition design can produce
original results, with examples limited to photography studies and
metal/glass works to evaluate works in various dimensions.
Thanks to this research, comparisons were made to improve the
design performance of the exhibition space, which designers can
use as input in the design process. Reproduction of such works
will greatly improve the artist's performance in exhibition design
and ensure the up-to-date continuity of knowledge and experience
sharing in future designs. Sergileme, en başından beri nesneleri görüntülemek için
kullanılmıştır. Sergi tasarımı, sergileme ve çağdaş görsel iletişim
tasarımının birleşimidir. Sergi konseptinin gelişmesi ve disiplinler
arası işbirliğinin artmasıyla birlikte mekanın kendisi tasarıma
dahil edilerek iletişim kurulur. Günümüzde sergilenen ürünler
artık sergilenmekle kalmamakta, serginin kendisi de bir sanat
eseri haline gelmiş ve sergi tasarımı bilinçli olarak tasarlanmaya
başlamıştır. Bu değişim, sanatın ne olduğunu ve tasarımın ne
olduğunu sorgulamanıza neden olmaktadır. Bu araştırma
kapsamında da, sergi mekanının mekan gereksinimleri
bağlamında iç mekan tasarım performansının iyileştirilmesine
yönelik betimsel bir çalışma yapılmıştır. Yöntem olarak ilk
aşamada "sergi tasarımı" anahtar kelimesi kullanılarak
uluslararası literatür taraması yapılmıştır. Bir sonraki adımda ise
elde edilen verilere dayalı olarak, çeşitli boyutlardaki çalışmaları
değerlendirebilmek adına fotoğraf çalışmaları ve metal/cam
çalışmaları ile sınırlandırılmış olan örnekler ile sergi tasarımında
deneyim ve etkileşimin nasıl özgün sonuçlar üretebileceği ortaya
konulmaya çalışılmıştır. Bu araştırma sayesinde, tasarımcıların
tasarım sürecinde girdi olarak kullanabilecekleri sergi alanının
tasarım performansını iyileştirmek için kıyaslamalar yapılmıştır.
Bu tür çalışmaların çoğaltılması, sanatçının sergi tasarımındaki
performansını büyük ölçüde iyileştirecek ve gelecekteki
tasarımlarda bilgi ve deneyim paylaşımının güncel sürekliliğini
sağlayacaktır.
Volume
27Issue
47Collections
The following license files are associated with this item: