Tüketicilerin Organik Gıda Satın Alma Davranışları ve Tutumlarına İlişkin Bir Değerlendirme
Özet
Dünyadaki nüfusun hızla artmasına paralel olarak gıda tüketiminin artmasıyla birlikte
üreticiler birim alandan daha fazla verim elde etme çabası içerisine girmiştir. Aynı zamanda
gıda üreticilerinin kullanmış oldukları kimyasal ilaçlar, suni gübreler, ekolojiye verilen
zarar tüketicilerin konvansiyonel ürünlerden uzaklaşmasına neden olmuştur. Bununla
birlikte tüketicilerin bilinçlenmesi, yaşam kalitelerini yükseltmek istemeleri, konvansiyonel
ürünlerin insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri ve tüketicilerin çevreye karşı
duyarlılığının artması organik gıdalara olan talebi arttırmaktadır. Bu araştırma, Muğla ilinde
organik gıda satın alan tüketicilerin, satın alma davranışlarını ve tutumlarını incelemek
amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Araştırma verileri 2019 yılı Mart-Kasım aylarında;
yüz yüze anket yöntemi ile toplanmıştır. İstatistikler 492 veri seti ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların organik gıdaları tercih etmesinde etkili olan en
önemli ilk üç faktör sırasıyla; ürünlerin sağlıklı olması, kimyasal madde içermemesi ve
ürünlerin kalitesidir. En çok tercih edilen ürünler ise taze sebze ve meyveler, zeytinyağı ve
yumurtadır. Diğer taraftan, ürünlerin oldukça pahalı olması, satış noktalarının yetersizliği,
organik gıdaların diğerlerinden ayırt edilememesi katılımcıların karşılaştığı önemli
sorunlardır. With the increase in food consumption in parallel with the rapid increase in the population
in the world, producers have made an effort to obtain more efficiency per unit area. At the
same time, the chemical drugs, artificial fertilizers used by food manufacturers, and the
damage to ecology caused consumers to move away from conventional products. In
addition to this, increasing the awareness of consumers, their desire to increase their quality
of life, the negative effects of conventional products on human health and the increase in
the environmental awareness of consumers increase the demand for organic foods. This
research was planned and conducted in order to examine the purchasing behavior and
attitudes of consumers who buy organic food in Muğla province. Research data are in
March-November 2019; It was collected by face to face questionnaire method. Statistics
were carried out with 492 data sets. According to the results of the research, the first three
factors that affect the participants' preference of organic foods are; The products are
healthy, do not contain chemicals and the quality of the products. The most preferred
products are fresh vegetables and fruits, olive oil and eggs. On the other hand, the important
problems faced by the participants are that the products are quite expensive, the sales points
are inadequate, and organic foods cannot be distinguished from the others.
Cilt
9Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/5955Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: