Mikro E-Etkileyici Kişi Bağlamında Marka Tutumu Oluşumu
Özet
Marka tutumu yaratmada benzer özelliklere sahip, spesifik ve amaçlara
ulaşma açısından doğru hedef kitleye, beklentilerini karşılayacak mesajlarla ulaşmak önemlidir. Bu bağlamda bu araştırmada; tüketicilerin Instagram’daki iletişim
kampanyalarında mikro e-etkileyici kişi kullanan markalara yönelik tutumları ile
demografik durumları, günlük Instagram kullanma sıklıkları, Instagram’da takip
ettikleri mikro e-etkileyici kişi sayısı, mikro e-etkileyici kişileri güvenilir bulma durumları ve mikro e-etkileyici kişilerin önerdikleri bir ürünü satın alma durumları
arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İstatistiksel analiz uygulanacak
rakamları elde ederek objektif sonuçlar saptamak için nicel araştırma kapsamında yer alan çalışmada yüz yüze anket yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın
bulgularına göre, kadınlar erkeklere göre mikro e-etkileyici kişi kullanan markalara
karşı daha olumlu bir tutum sergilemektedir. Ayrıca Instagram’da 4 saat ve üzerinde vakit geçiren, 10 kişi ve üzerinde mikro e-etkileyici kişiyi takip eden, mikro
e-etkileyici kişileri güvenilir bulan ve bu kişilerin tavsiye ettikleri ürünleri satın alan
tüketicilerin, mikro e-etkileyici kişilerle iş birliği yapan markalara yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu görülmektedir. It is essential to reach a specific target audience with similar
characteristics through messages that will meet their expectations
for achieving the goals in creating a brand attitude. This study
mainly aims; to evaluate the relationship between consumer’s attitudes towards brands, which use micro-influencers in their communication campaigns on Instagram. Additionally, it was aimed
to determine the consumer’s demographic characteristics, their
daily Instagram usage frequency, the number of micro-influencers
they follow on Instagram, finding micro-influencers reliable, and
their purchase status of a product recommended by the micro-influencers. In the present study, following a quantitative approach,
a face-to-face questionnaire technique was used to obtain objective results by specifying the figures to be analyzed statistically.
According to the research findings, women have a more positive
attitude towards brands that use micro-influencers than men. Besides, findings showed that consumers who spend 4 hours or
more time on Instagram and following 10 or more micro-influencers find micro-influencers trustworthy, and purchasing products recommended
by these people have more positive attitudes towards brands that cooperate
with micro-influencers. Pour pouvoir former une attitude envers une marque, il est important d’atteindre un public qui conforme aux objectifs, un public cible spécifique ayant des
caractéristiques similaires ; et il est important de les atteindre avec des messages qui répondent à leurs attentes. Dans ce contexte, cette recherche vise
à déterminer la relation entre les achats des consommateurs et plusieurs différents déterminants : les produits qui sont suggérés par des influenceurs, les
caractéristiques démographiques des consommateurs, leurs attitudes envers
les marques qui utilisent le micro-influenceur dans leurs campagnes de communication sur Instagram, le temps qu’ils passent quotidiennement sur Instagram,
le nombre de micro-influenceurs qu’ils suivent, leurs critères pour déterminer
un micro-influenceur fiable. Afin d’obtenir des résultats objectifs en collectant
des chiffres à analyser statistiquement, la recherche est basée sur des questionnaires réalisés face à face. Selon les résultats, les femmes ont une attitude plus
positive que les hommes envers les marques utilisant un micro-influenceur. De
plus, les consommateurs qui passent quatre heures et plus sur Instagram, qui
suivent dix micro-influenceurs et plus, qui trouvent les micro-influenceurs fiables
et qui achètent les produits qu’ils recommandent ont des attitudes plus positives
envers les marques qui travaillent avec les influenceurs.
Cilt
34Sayı
34Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/5913Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: