Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnlükaya, Aydan
dc.date.accessioned2023-10-15T17:22:03Z
dc.date.available2023-10-15T17:22:03Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2147-5121
dc.identifier.issn2717-7610
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5897
dc.description.abstractSon yıllarda toplumsal cinsiyet eşitliği üzerine yapılan çalışmalar, markaları reklam iletilerinde yer alan söylemlerini değiştirmeye yöneltmiştir. Bu bağlamda, kadın odaklı reklamcılığın (femvertising) sıklıkla kullanılmaya başlanmasıyla birlikte toplumsal cinsiyet stereotiplerinin dışında bir temsiliyetin sunulduğu içerikler reklam iletilerinde daha fazla yer almaya başlamıştır. Kadınları güçlendirmeye yönelik olarak sunulan bu temsiliyetin feminist ve antifeminist söylemlerin iç içe geçtiği postfeminist söylemleri içinde barındırması, toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin yeniden üretilmesine neden olmaktadır. Bu çalışmanın amacı, feminist söylemlerin olduğu kadın odaklı reklamların içerisinde antifeminist söylemlerin yer alıp almadığını belirlemek ve bu doğrultuda patriyarkal ideolojinin devamlılığını sağlamada ve toplumsal cinsiyet rollerini meşrulaştırmada nasıl kullanıldığını ortaya koymaktır. Bu bağlamda, nitel araştırma tekniklerinden biri olan göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılarak L’Oreal Paris markasına ait “This is An Ad For Men” adlı 3 reklam afişi analiz edilerek çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre kadın odaklı reklamlar feminist söylemlerle birlikte antifeminist söylemleri de barındırmaktadır ve kadınların toplumsal açıdan güçlü olmasını iktidar tarafından belirlenen idealler çerçevesinde sunan kadın odaklı reklamların, patriyarkal ideolojinin sürdürülmesine ve toplumsal cinsiyet rollerinin meşrulaştırılmasına yol açtığı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractStudies on gender equality in recent years have led brands to change their discourse in advertising messages. In this context, with the frequent use of women-oriented advertising (femvertising), content that represents a representation outside of gender stereotypes has started to take place more in advertising messages. The fact that this representation, which is presented to empower women, includes postfeminist discourses in which feminist and antifeminist discourses are intertwined, causes the reproduction of gender inequality. The aim of this study is to determine whether antifeminist discourses are included in women-oriented advertisements with feminist discourses and in this direction to reveal how the dominant patriarchal ideology is used to ensure continuity and to legitimize gender roles. In this context, 3 advertising posters named "This is An Ad For Men" belonging to L'Oreal Paris brand were analyzed by using semiotic analysis method, which is one of the qualitative research techniques. As a result of this study, it was concluded that women-oriented advertisements include feminist discourses as well as antifeminist discourses and it can be said that women-oriented advertisements, which present the social strength of women within the framework of the ideals determined by the power, lead to the maintenance of the dominant patriarchal ideology and the legitimization of gender roles.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherŞerafettin Sevgilien_US
dc.relation.isversionof10.52122/nisantasisbd.871208en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectPostfeminist Söylemen_US
dc.subjectFemvertisingen_US
dc.subjectFeminizm ve Reklamen_US
dc.subjectL’Oreal Parisen_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectPostfeminist Discourseen_US
dc.subjectFemvertisingen_US
dc.subjectFeminism and Advertisingen_US
dc.subjectL'Oreal Parisen_US
dc.subjectSemioticsen_US
dc.titleKadın Odaklı Reklamcılıkta (Femvertising) Sunulan Postfeminist Söylemler: L’oreal Paris – “Thıs Is An Ad For Men” Reklam Afişlerinin Göstergebilimsel Çözümlemesien_US
dc.title.alternativePostfeminist Discourses Presented in Women-Oriented Advertising (Femvertising): Semiotic Analysis of L’oreal Paris – “This is An Ad For Men” Advertising Postersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofNişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-5645-6192en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÜnlükaya, Aydan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess