Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAcar, Yasin
dc.contributor.authorÖzenç, Ardeniz
dc.date.accessioned2023-10-15T16:55:32Z
dc.date.available2023-10-15T16:55:32Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2636-7998
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5896
dc.description.abstractSocial changes take place when a culture is confronted with the influence of another culture which is more dominant or ‘higher’ with predetermined sets of values. In Kate Chopin’s work, The Awakening, the Creole culture is changing due to the influence of the North (of America) and similarly in Halit Ziya Uşaklıgil’s novel, Aşk-ı Memnu, Turkish culture is affected by the West (Europe). The results of these influences are observed best through women characters and conceptions about womanhood because in the 19th century women started contributing more and more to the socio-economic lives in their societies both in America and the Ottoman Empire. Two heroines of these novels, Edna and Bihter, do not conform to the norms of their society, they disobey the rules that have been arranged for them and eventually give up on their own lives. Both heroines represent the new type of woman or the ‘New Woman’, who seeks to set the rules of her own life and enjoys the same social freedom as men do. However, these women cannot manage the overwhelming social changes and eventually falter. The representations of the “New Woman” in both novels show that women who have sought their independence cannot go beyond the limitations set for them by society and they fail in asserting their individuality because of that very reason. The American and Ottoman societies in the 19th century are not ready yet and these women cannot go outside the norms. These novels of the same period with two very different settings put forward the same dilemma about the “New Woman'' and how she tried but failed in the face of the conflicts arising from her choices. The aim of this article is to analyse how social, economic and political changes affect the conceptions about women and femininity, and how women characters struggle against the challenges they confront in contending for their freedom as the liberated “New Woman''.en_US
dc.description.abstractBir kültür, kendisinden daha baskın, ‘daha yüksek’ ve önceden belirlenmiş değer yargıları olan başka bir kültür ile karşılaştığında, toplumsal değişimler meydana gelir. Kate Chopin’in Uyanış isimli eserinde, Creole (Amerika Birleşik Devletleri’nin güneydeki Louisiana eyaletine ait, yerel bir kültür) kültürü, ABD’nin kuzeyinin etkisi altında değişime uğramış ve buna benzer bir şekilde, Halit Ziya Uşaklıgil’in Aşkı Memnu romanında Osmanlı-Türk kültürü, Batı’nın (Avrupa’nın) tesirine girmiştir. Bu etkilerin sonuçları, kadın karakterlerde ve kadınlıkla ilgili kavramlarda en iyi şekilde gözlemlenmektedir çünkü 19. yüzyılda hem Amerikan toplumunda hem de Osmanlı toplumunda kadınlar, sosyal ve ekonomik hayata giderek daha çok katkıda bulunmaya başlamışlardır. Söz konusu eserlerdeki ana kahraman olan kadın karakterler Edna ve Bihter, toplumsal normlara uymayarak kendilerine dayatılan kurallara karşı çıkmışlar fakat en sonunda intihara sürüklenmişlerdir. Bu iki kadın, kendi hayatlarının kurallarını kendileri koyan ve esasında erkeklerin sahip olduğu özgürlüklerle hareket eden “yeni kadın” tipini temsil etmektedirler. Ancak bu kadınlar, böylesine büyük toplumsal değişimler karşısında tutunamayıp kendi attıkları adımların sonucunda bozguna uğrarlar. Her iki romandaki “yeni kadın” temsili, özgürlüklerini arayan kadınların, toplumun kendilerine çektiği setlere takıldığını ve tam da bu sebepten kadınların, kendilerini ifade etmelerinin engellendiğini göstermektedir. 19. yüzyıldaki Amerikan ve Osmanlı toplumları, kadınlara bu imkânı verememektedir çünkü hazır değildirler ve kadınlar da toplumsal normların dışına çıkamazlar. Aynı dönemde yazılıp çok farklı arka planlara sahip olan bu iki roman, “yeni kadın” ile ilgili aynı ikilemi ortaya atmakta ve bu “yeni kadın”ların, hayatlarındaki çatışmalara yenildiklerini göstermektedir. Bu makalenin amacı; sosyal, siyasi ve ekonomik etkenlerin, kadınlar ve kadınlık ile ilgili kavramları nasıl etkilediğini ve söz konusu romanlardaki kadın karakterlerin, “yeni kadın”lar olarak özgürlüklerini ararken ne türlü zorluklarla karşılaştıkları incelemektir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNurşen Adaken_US
dc.relation.isversionof10.33708/ktc.926317en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectNew Womanen_US
dc.subjectThe 19th century Istanbulen_US
dc.subjectCreoleen_US
dc.subjectKate Chopinen_US
dc.subjectHalit Ziya Uşaklıgilen_US
dc.subjectFeminismen_US
dc.subjectYeni Kadınen_US
dc.subject19. Yüzyıl İstanbulen_US
dc.subjectCreoleen_US
dc.subjectKate Chopinen_US
dc.subjectHalit Ziya Uşaklıgilen_US
dc.subjectFeminizmen_US
dc.titleThe Representation of ‘the New Woman’ in Kate Chopin’s the Awakening and in Halit Ziya Uşaklıgil’s Aşk-ı Memnuen_US
dc.title.alternativeKate Chopin’in Uyanış ile Halit Ziya Uşaklıgil’in Aşk-ı Memnu Romanlarında “Yeni Kadın” Temsiliyetien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAkdeniz Kadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Dergisien_US
dc.departmentYabancı Diller Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0001-5243-7464en_US
dc.authorid0000-0001-6019-3914en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAcar, Yasin
dc.contributor.institutionauthorÖzenç, Ardeniz


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess