dc.contributor.author | Akçay, Deniz | |
dc.contributor.author | Okkay, İpek | |
dc.date.accessioned | 2023-10-13T18:56:30Z | |
dc.date.available | 2023-10-13T18:56:30Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-5193 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/5881 | |
dc.description.abstract | With the development of the Internet and the emergence of two way communication along with it, the
issue of marketing has gained even a greater importance for organizations. With the Internet, various
marketing models such as viral marketing, content marketing, avatar marketing, interactive marketing
and real time marketing became necessary. In particular, when social media is used concurrently with
the agenda in an accurate manner, it presents organizations with a great opportunity to promote
themselves. The purpose of the study is to find the answer to the question whether Real Time
Marketing applications increase the visibility of organizations or not. Accordingly, an in-depth
interview has been conducted with the officials of the social media department of Kadıköy
municipality. The reason why Kadıköy municipality has been included in the sample is that it has
become news story in the media with about 10.000 re-tweets to its #backtotefuture content it has
posted on Twitter on 21 October, 2015. | en_US |
dc.description.abstract | İnternetin gelişmesi ve beraberinde çift yönlü iletişimin de ortaya çıkışıyla pazarlama konusu kurumlar
için çok daha önemli bir hal almıştır. İnternetle birlikte pazarlama konusuda viral pazarlama, içerik
pazarlaması,avatar pazarlama, interaktif pazarlama ve gerçek zamanlı pazarlama gibi çeşitli pazarlama
modellerine ihtiyaç duyulmuştur. Özellikle sosyal medya gündemle eş zamanlı olarak doğru
kullanıldığında kurumlara kendilerini tanıtmaları açısından çok büyük fırsat sunmaktadır. Çalışmanın
amacı, Real Time Marketing uygulamalarının kurumların görünürlüğünü artırıp artırmadığını
sorusuna yanıt bulmaktır. Buna göre kadıköy belediyesinin sosyal medya departmanı yetkilileriyle
derinlemesine mülakat yapılmıştır. Çalışmada kadıköy belediyesinin örnekleme dahil edilmesinin
nedeni ise 21 Ekim 2015 tarihinde twitter üzerinden yayınladığı #backtotefuture içeriğiyle 10.000
civarında re-tweet alarak basında haber olmasıdır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Deniz Yengin | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Social media | en_US |
dc.subject | Real time marketing | en_US |
dc.subject | Marketing | en_US |
dc.subject | Sosyal medya | en_US |
dc.subject | Gerçek zamanlı pazarlama | en_US |
dc.subject | Pazarlama | en_US |
dc.title | Real Time Marketing Implementations: Example of Kadıköy Municipality | en_US |
dc.title.alternative | Gerçek Zamanlı Pazarlama Uygulamaları: Kadıköy Belediyesi Örneği | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication | en_US |
dc.department | İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-7107-2832 | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 99 | en_US |
dc.identifier.endpage | 109 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Akçay, Deniz | |
dc.institutionauthor | Okkay, İpek | |