Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇağlar, Çiğdem
dc.contributor.authorGümüş, Öner
dc.contributor.authorEkici, Filiz
dc.contributor.authorAtalık, Özlem
dc.date.accessioned2023-10-12T13:04:35Z
dc.date.available2023-10-12T13:04:35Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn1301-6229
dc.identifier.issn2148-0710
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5849
dc.description.abstractEmployment is a really serious issue in that it can create an economic disruption if it is not dealt with correctly. The wrong solution for employment causes similar results. For this reason, it is important for both the economies of the country and the sector in question to solve the employment problem completely and correctly. In this context, an employment policy should be produced for the aviation sector as well as others. Employment policies should be determined in such a way that both the labour force and qualification need to increase. However, these policies should be in the direction of improving existing policies rather than a radical change. For instance, women’s employment is available in many economies. Therefore, this policy should not be radically changed; on the contrary, it should be in the form of improving existing policies. Within this scope, ignoring women while forming employment policy may have several economic and financial consequences. However, certain factors affect women's employment. These factors can be expressed as follows: the glass ceiling syndrome, the queen bee syndrome, marital status and age, educational status, mobbing and sexual harassment, and wage inequality. In this study, women's employment data are extracted from the USA labour force statistics. The data were subjected to evaluation by the content analysis method. With this method, lots of the data and information independent of one another are examined deeply. By this way general trends can be determined clearly. Therefore, the data in this study are examined within the scope of labour economics. This study concludes that women's employment in the USA aviation market follows a positive course, but this is not enough. To eliminate the insufficiency, a number of economic and financial proposals need to be implemented.en_US
dc.description.abstractİstihdam, doğru bir şekilde ele alınmadığı takdirde ekonomik bir bozulma yaratabileceği için ciddi bir konudur. İstihdam için yanlış çözümler benzer sonuçlara neden olur. Bu nedenle hem ülke ekonomilerinin hem de söz konusu sektörün istihdam sorununun eksiksiz ve doğru çözülmesi önemlidir. Bu bağlamda havacılık sektörü için olduğu kadar diğerleri için de bir istihdam politikası üretilmesi gerektiği açıktır. İstihdam politikaları, hem işgücünü hem de niteliği artıracak şekilde belirlenmelidir. Ancak bu politikalar radikal bir değişiklikten ziyade mevcut politikaların iyileştirilmesi yönünde olmalıdır. Örneğin, kadın istihdamı birçok ekonomide mevcuttur. Dolayısıyla bu politika kökten değiştirilmemeli, aksine mevcut politikaların iyileştirilmesi şeklinde olmalıdır. Bu kapsamda istihdam politikası oluşturulurken kadınları görmezden gelmenin bir takım ekonomik ve mali sonuçları olabilir. Ancak, bazı faktörler kadın istihdamını etkilemektedir. Bu faktörler şu şekilde ifade edilebilir: cam tavan sendromu, kraliçe arı sendromu, medeni durum ve yaş, eğitim durumu, mobbing ve cinsel taciz ve ücret eşitsizliği. Bu çalışmada kadın istihdamı verileri ABD işgücü istatistiklerinden alınmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyle değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Bu yöntemle birbirinden bağımsız birçok veri ve bilgi derinlemesine incelenir. Bu sayede genel eğilimler net bir şekilde belirlenebilir. Bu nedenle çalışmadaki veriler çalışma ekonomisi kapsamında incelenmiştir. Çalışma, ABD havacılık pazarında kadın istihdamının olumlu bir seyir izlediği ancak bunun yeterli olmadığı sonucuna varmaktadır. Yetersizliğin giderilmesi için bir takım ekonomik ve mali önerilerin hayata geçirilmesi gerekmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherErzurum Kültür ve Eğitim Vakfıen_US
dc.relation.isversionof10.17753/sosekev.1262603en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectCivil aviationen_US
dc.subjectEmploymenten_US
dc.subjectEmployment of womenen_US
dc.subjectTaxen_US
dc.subjectSivil havacılıken_US
dc.subjectİstihdamen_US
dc.subjectKadın istihdamıen_US
dc.subjectVergien_US
dc.titleWomen’s Employment in Aviation: The Case of United States (USA)en_US
dc.title.alternativeHavacılıkta Kadın İstihdamı: Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofEKEV Akademi Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0002-1862-9814en_US
dc.authorid0000-0002-3231-3293en_US
dc.authorid0000-0002-4904-3381en_US
dc.authorid0000-0003-4249-2237en_US
dc.identifier.issue95en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.endpage69en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÇağlar, Çiğdem


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess