Karayolu - demiryolu hemzemin geçitlerinde maruz kalınan titreşimin insan sağlığını etkileme seviyeleri
Abstract
Çalışmada yolcu otomobili türü bir taşıtla karayolu -
demiryolu hemzemin geçidi (DHG) geçişlerinde maruz
kalınan ve insan sağlığını olumsuz etkileyen Tüm Vücut
Titreşimi (TVT) seviyeleri araştırılmıştır. Öncelikle
çalışmada geometrileri bilinen bazı yol profillerinde farklı
hızlarda titreşim ölçümleri yapılmış ve bu veriler
yardımıyla sayısal ortamda taşıtın tepkilerini verebilecek
bir dinamik model kalibre edilmiştir. Ardından farklı sürüş
hızlarında Düşük (D), Orta (O) ve Yüksek (Y) şiddet
düzeylerinde DHG geçişlerinde maruz kalınan titreşim
verileri yardımıyla raylar arasında ve ray dışında kalan
bölümler ISO 8608 standardında tanımlanan yol
profillerine benzetilmiştir. TVT’ni betimleyen taşıt
dinamik modeli kullanılarak D, O ve Y şiddet seviyelerinde
tek hatlı ve çift hatlı DHG’de insan vücudunun maruz
kaldığı titreşim verileri üretilmiştir. Simülasyonda taşıt
hızları 10 ila 50 km/sa aralığında onar birim değiştirilerek
sürüş hızının etkileri de değerlendirilmiştir. ISO 2631
standardında tanımlanan titreşim parametrelerinden
titreşim doz değeri (VDV) ile titreşimin insan sağlığı
üzerindeki genel rahatsızlık oluşumunun seviyeleri,
eşdeğer statik basınç gerilimi (Se) parametresi ile taşıyıcı
iskelet sisteminin (lomber omurga) etkilenme seviyeleri
araştırılmıştır. Üç farklı bozulma şiddetinde, tek ve çift
demiryolu hattı geçişlerinde bu olumsuzlukların oluşumuna
sebebiyet verebilecek geçiş sayıları tespit edilmiştir. The Whole Body Vibration (WBV) levels, which are
exposed at the Highway - Railroad Level Crossing (RLC)
passes with a passenger car type vehicle and adversely
affect human health, were investigated in the study. First of
all, vibration measurements were made at different speeds
on some road profiles with known geometries, and a
dynamic model that could give the vehicle's responses in
the digital environment was calibrated with the help of
these data. Then, with the help of vibration data exposed in
RLC transitions at Low (L), Medium (M) and High (H)
severity levels at various ride speeds, the sections between
and outside the rails are compared to the road profiles
defined in the ISO 8608 standard. Using the vehicle
dynamic model describing the WBV, vibration data that the
human body is exposed to were produced in single-track
and double-track RLC at L, M and H severity levels. In the
simulation, the effects of the ride speed were also evaluated
by changing the vehicle speeds in the range of 10 to 50
km/h by ten units. Vibration dose value (VDV), which is
the vibration parameter defined in the ISO 2631 standard,
the levels of general nuisance caused by vibration on
human health, the equivalent static pressure stress (Se)
parameter and the level of influence of the supporting
skeleton system (lumbar spine) were investigated. The
number of transitions that may cause the formation of these
negativities in single and double railroad crossings with
three different distress severities have been determined.
Volume
12Issue
2Collections
The following license files are associated with this item: