Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşilkayalı, Emel
dc.contributor.authorYıldız Demirtaş, Vesile
dc.date.accessioned2023-10-05T11:18:43Z
dc.date.available2023-10-05T11:18:43Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.issn2147-3374
dc.identifier.issn2602-280X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5765
dc.description.abstractBu araştırmada, ebeveynlerin çocuk hakları konusundaki tutumları ile ilköğretim öğrencilerinin ahlaki olgunlukları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, İzmir İli, Karşıyaka İlçesi’nde alt, orta ve üst sosyoekonomik düzeyleri temsil eden 7 devlet ilköğretim okulu ile özel ilköğretim okulunu temsil eden bir okulun 7. sınıf öğrencileri ve bu öğrencilerin ebeveynleri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Yurtsever (2009) tarafından geliştirilen, ‘Çocuk Haklarına İlişkin Ebeveyn Tutum Ölçeği’ ile Dilmaç (1999) tarafından geliştirilen ‘Ahlaki Olgunluk Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırma verilerini çözümlemede, Kruskal Wallis ve Mann-Whitney U testi ile Spearman’s Rho Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin ahlaki olgunlakları cinsiyetlere göre karşılaştırıldığında sevgi boyutunda; okulların sosyo-ekonomik düzeyine göre karşılaştırıldığında, iç huzur, şiddetten kaçınma davranışı ve doğru davranış boyutlarında farklılaşmaktadır. İlköğretim öğrencilerinin ahlaki olgunlukları ile ebeveynlerin çocuk hakları tutumları arasında çeşitli alt boyutlarda, doğrusal yönlü, zayıf ilişkiler bulunmaktadır. Bu ilişkiler, öğrencilerin öğrenim gördüğü okulun sosyo-ekonomik düzeyine göre farklılık göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims at finding out the attitudes of parents toward children’s rights and examining the link between moral maturity of primary level students. The participants of the study consist of 7 state primary schools representing lower, middle and uppersocio-economic levels in Karşiyaka District of İzmir province and seventh-grade students representing a private primary school and their parents. As data collection tools, ‘Parent Attitude Scale on Children Rights’ developed by Yurtsever and Oktay (2009) and ‘Moral Maturity Scale’ developed by Dilmac (1999) are used. To analyze the data, Kruskal Wallis and Mann-Whitney U test, Spearman’s Rho Analysis are utilized. According to the results of the study, moral maturity of seventh-grade students based on gender differs in terms of love; once based on the socio-economic levels of schools, it differs in terms of inner peace, violence avoidance and righteous behaviors. There are vertical, weak relationships between moral maturity and the attitudes of parents toward children’s rights, even if they differ in various sub dimensions. The relationship between the moral maturity of children and the attitudes of parents toward children’s rights differs, based on the socioeconomic level of the school where students are educated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÇocuk haklarıen_US
dc.subjectAhlaki olgunluken_US
dc.subjectDeğeren_US
dc.subjectEbeveyn tutumlarıen_US
dc.subjectChildren’s rightsen_US
dc.subjectMoral maturityen_US
dc.subjectValueen_US
dc.subjectAttitudes of parentsen_US
dc.titleEbeveynlerin Çocuk Haklarına Yönelik Tutumları ile İlköğretim Öğrencilerinin Ahlaki Olgunlukları Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Attitudes of Parents toward Children’s Rights and the Link between Moral Maturity of Primary Level Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofToplum ve Sosyal Hizmeten_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-2616-2641en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-4202-7733en_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage63en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYeşilkayalı, Emel


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess