Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBirincioğlu, Yıldız Derya
dc.date.accessioned2023-10-05T08:55:31Z
dc.date.available2023-10-05T08:55:31Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.issn1309-5838
dc.identifier.issn2636-784X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5761
dc.description.abstractDeniz Gamze Ergüven’in “En İyi Yabancı Film” dalında 88. Akademi Ödülleri’ne Fransa’dan aday olarak gösterilen Mustang (2015) filmi, Türkiye’deki geleneksel kadın-erkek rollerini, kadın-erkek arasındaki güç ve iktidar ilişkisini ele alır. Mustang bu girift ilişkiyi taşrada yaşayan yetim beş kardeşin oynadığı bir oyunun çevredekiler tarafından farklı yorumlanması sonucu değişen hayatlarını ve özgürlük mücadelelerini konu edinerek sunar. Film, anlatısında hafıza mekân olarak kullandığı taşrayla toplumsal cinsiyet rollerine dair derin sorgulamalar içerirken kullandığı zamansal izleklerle siyasal iktidarın bu söylemlerine dair eleştirel bir bakış açısı sunar. Çalışmada Mustang filminde zaman-mekân ilişkisinin nasıl kurulduğuna, zamansal ve mekânsal göstergelerin hangi bağlamda ve nasıl kullanıldıklarına, filmin zamansal ve mekânsal göstergeleri kullanarak kolektif ya da bireysel belleği nasıl yeniden ürettiğine, kullanılan imgelerin Mustang filmi özelinde ayırt edici yanlarının neler olduğuna dair bir bakış açısı ortaya koymak amaçlanır. Bu çalışmada Mustang filminin sahip olduğu döngü, Gilles Deleuze’ün “hareket imge”, “zaman imge” ve Daniel Frampton’ın “film-zihin” kavramlarından yararlanılarak çözümlenir.en_US
dc.description.abstractIn Deniz Gamze Ergüven’s film Mustang (2015), which was nominated for an award at the 88th Academy Awards ceremony, traditional female-male roles and the power relationships between them are addressed. Mustang explores these intricate relationships by narrating the changing lives and struggles for freedom of five orphaned sisters as a result of complaints in their neighborhood about a game they were playing with friends. The film develops a critical discourse about power by using temporal themes and questions gender roles in the neighbourhood in terms of memory space. The article examines how the time-space relationship is created, how temporal and spatial indicators are used, and how these indicators convey both collective and personal memories. It also presents a point of view concerning distinctive symbols used in Mustang. The loop in the film is analysed through Gilles Deleuze’s “movement image” and “time image” and Daniel Frampton’s concept of “filmind”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSemire Ruken Öztürken_US
dc.relation.isversionof10.32001/sinecine.537789en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectZaman imgeen_US
dc.subjectHareket imgeen_US
dc.subjectFilm-zihinen_US
dc.subjectHafıza-mekânen_US
dc.subjectÖlü zamanen_US
dc.subjectTime imageen_US
dc.subjectMovement imageen_US
dc.subjectFilminden_US
dc.subjectMemory-spaceen_US
dc.subjectDead timeen_US
dc.titleHafıza Mekânın Ölü Zaman Sızıntısı: Mustangen_US
dc.title.alternativeMemory Space’s Dead-Time Leak: Mustangen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofsinecine: Sinema Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-0119-9341en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage122en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorBirincioğlu, Yıldız Derya


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess