Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaşaran, Ümit
dc.contributor.authorYıldız, Melih
dc.date.accessioned2023-09-30T08:26:48Z
dc.date.available2023-09-30T08:26:48Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2630-6220
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5713
dc.description.abstractReklam, izleyicileri bilgilendirmek, ikna etmek, markanın hatırlanmasına yardımcı olmak ve markaya değer katmak gibi amaçları yerine getirmektedir. Bu doğrultuda etkili bir reklam içeriği işletmeler açısından önemli olmaktadır. İzleyici ilgilenimleri, tutumları ve davranışları pazarlama uzmanlarına reklamın etkinliği hakkında bilgiler sunmaktadır. Bu araştırmada, reklam ilgilenimi, reklama yönelik tutum, marka tutumu ve satın alma niyeti arasındaki etkiler incelenmektedir. Ayrıca reklama yönelik tutum ile satın alma niyeti arasındaki ilişkide marka tutumunun aracılık rolü ortaya çıkarılmaya çalışılmaktadır. Bu bağlamda, 400 katılımcıya Apple markasının Apple Watch Seri 6 akıllı saat ürününe ilişkin reklam izletilmiştir. Ardından katılımcılarının anket formunda yer alan soruları cevaplamaları sağlanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, açıklayıcı faktör analizine ek olarak yapısal eşitlik modellemesi çerçevesinde doğrulayıcı faktör analizi ve yol analizinden yararlanılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda doğrudan etkiler kapsamında, reklama yönelik tutumun ve marka tutumunun satın alma niyetini etkilediği tespit edilmiştir. Reklam ilgileniminin ise reklama yönelik tutum üzerinde etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, reklama yönelik tutumun marka tutumu üzerinde etkili olduğu saptanmıştır. Bunlara ek olarak, bootstrap (yeniden örnekleme) yöntemi aracılığıyla, marka tutumunun, reklama yönelik tutum ile satın alma niyeti arasındaki ilişkide kısmi aracılık etkisine sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçların literatüre ve uygulamaya yönelik yararlı bilgiler sunacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractAdvertisement realizes the purposes of informing and persuading the audience, reminding the brand, and adding value to the brand. In this direction, an effective advertisement content is important for businesses. Audiences’ involvements, attitudes, and behaviors provide marketing professionals with information about the effectiveness of advertising. In this research, the influences between advertising involvement, attitude towards advertising, brand attitude and purchase intention are examined. In addition, it is tried to reveal the mediating role of brand attitude in the relationship between attitude towards advertising and purchase intention. In this context, an advertisement for the Apple Watch Series 6 smartwatch product was shown to 400 participants. Then, the participants were provided to answer the questions in the questionnaire form. In the analysis of the research data, in addition to the exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis and path analysis were used within the framework of structural equation modeling. As a result of the analyzes carried out, within the scope of direct effects, it has been determined that the attitude towards advertising and the brand attitude affect the purchase intention. Advertising involvement was found to influence the attitude towards advertising. In addition, it has been confirmed that the attitude towards advertising influences the brand attitude. Moreover, through the bootstrap method, it has been specified that brand attitude has a partial mediating effect on the relationship between attitude towards advertising and purchase intention. It is thought that the results obtained from the research will provide useful information for the literature and practice.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.17829/turcom.1051482en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectReklam İlgilenimien_US
dc.subjectReklama Yönelik Tutumen_US
dc.subjectMarka Tutumuen_US
dc.subjectSatın Alma Niyetien_US
dc.subjectYapısal Eşitlik Modellemesien_US
dc.subjectAdvertising Involvementen_US
dc.subjectAttitude towards Advertisingen_US
dc.subjectBrand Attitudeen_US
dc.subjectPurchase Intentionen_US
dc.subjectStructural Equation Modelingen_US
dc.titleReklam İlgilenimi, Reklama Yönelik Tutum ve Satın Alma Niyeti Arasındaki Etkilerin Analizi: Marka Tutumunun Aracılık Rolüen_US
dc.title.alternativeAnalysis of the Influences between Advertising Involvement, Attitude towards Advertising and Purchase Intention: Mediating Role of Brand Attitudeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTürkiye İletişim Araştırmaları Dergisi - Turkish Review of Communication Studiesen_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-0243-3286en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-0157-0481en_US
dc.identifier.issue40en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage195en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldız, Melih


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess