Aktörel Seyir ve Av: Sosyal Beden Karşısında Çıplak Bedenin Egemen Oyunu
Abstract
Sosyal beden ve toplum-dışı çıplak beden arasındaki seyir ilişkisini ele alacak olan bu
metin, sınır ve eşik hallerini işleyecektir. Özellikle toplumsal örüntülerden arınarak
toplum-dışı kalan çıplak bedenin, kendisi karşısında seyirci konumunda kalan sosyal
beden üzerindeki egemenliği temsil edilmeye çalışılacaktır. Av edimiyle simgelenen
bu alanda, çıplak bedenin kendiliğinden oluşturduğu boş alanda; seyirci konumunda
olan sosyal bedenin sahip olduğu zaman ve mekân algısının yıkımı gösterilmeye
çalışılacaktır. Özgür bir seçim olarak sosyal bedende kalmak ya da çıplak bedene
bürünmek arasındaki ilkel çatışma sergilenecektir. Örtünme ve çıplaklık arasındaki
anlam bağlantısı, seyir ve avlanma ilişkisi üzerinden incelenerek metaforik anlamda
bedensel seçimlerin kişilere özgü kefaretler içerdiği sergilenecektir. This text, which will deal with the relationship that depends on the gaze between the
social body and the non-social naked body, will exhibit boundaries and thresholds. In
particular, the sovereignty of the non-social and unveiled the naked body on the social
body, which seeing as a spectator, will represent. In this empty area created by the
naked body, which is symbolized by the act of hunting, the text will show the
destruction of the spectator's perception of time and space. The primitive conflict
between staying in the social body or being a naked body will be a free choice in the
context. By an examination of the meaningful connection between veiling and nudity
through the relationship between gaze and hunting will demonstrate bodily tendencies
in the metaphoric sense include personal atonement.
Volume
9Issue
17Collections
The following license files are associated with this item: