Türkiye’de Oyun Geliştirme Alanında Yaygınlaşan Grafik Tasarımı İstihdam Alanlarının İncelenmesi
Özet
1960’lı yıllarda ‘yeni medya sanatı’ terimi ortaya çıkmış ve bu terimin ortaya atılmasını takip eden
yıllarda tasarımcılar ve sanatçılar ticari parçaların üretimi veya daha ayrıntılı ve kavramsal işler için üç
boyutlu (3D) modelleme programları, Illustrator veya Photoshop gibi birçok farklı bilgisayar programlarını
aktif olarak disiplinlerarası bir biçimde kullanmaya başlamışlardır. Grafik tasarımı sürekli değişen doğası
gereği inovatif ve multidisipliner bir dal olarak şekillenmiştir. Giderek büyüyen oyun sektöründe bu alanın
mezunlarına, yetenekleri, aldıkları sanat eğitimi ve bilgi birikimlerine uygun istihdam alanları oluşmuştur.
Mezunların bu alanlara yönlendirilebilmesi için akademik alanda konu ile ilgili çalışmaların sınırlı sayıda
olduğu tespit edilmiştir ve literatüre katkı sağlaması bakımından bu çalışma önem arz etmektedir.
Çalışmanın Amacı: Çalışmanın temel amacı Türkiye’de büyüyen oyun sektörü ve bu oyun
şirketlerinin çalışan ihtiyacının, her yıl binlerce mezun veren grafik tasarımı bölümlerinden gelen tasarımcılar
için iyi bir istihdam alanı olduğunu ortaya koymak ve mezunların bu alan hakkında daha fazla bilgi sahibi
olmasını sağlamaktır.
Kavramsal/Kuramsal Çerçeve: Grafik tasarımı; iletilmek istenen mesaj ve düşünceyi görselleştirmek
ya da mevcut görseli geliştirmek için metinleri ve görselleri teknoloji yardımıyla algılanabilir iki boyutlu (2D)
ya da üç boyutlu (3D) düzlemlerde yeniden oluşturma sürecidir. Gelişen teknolojik trendler, grafik tasarım
alanında yeni istihdam alanları oluşturmaktadır.
Yöntem: Oyun şirketlerinin ortaya çıkış ve gelişim süreçleri kronolojik açıdan incelenmiş ve şirketlerin
bünyesinde sıklıkla bulunan meslek dalları ayrıntılı biçimde analiz edilmiştir. Oyun sektöründeki istihdam
alanları ve oyun sektöründe yaratıcılığın önemine ilişkin kaynaklardan literatür taraması yapılmıştır. Literatür
bulguları analiz edilmiştir.
Bulgular: Araştırmadan elde edilen sonuçlar, yeni teknolojik gelişmeler ve değişimlerle birlikte oyun
sektörünün giderek büyüdüğünü ve bu alanda istihdam alanlarının genişlediğini göstermektedir.
Sonuç: Araştırma sonucunda Türkiye’de oyun geliştirme alanında ortaya çıkan yeni meslek dalları
ve bu dalların gerektirdiği yetenek ve bilginin grafik tasarım öğrencilerinin yetenek ve bilgi birikimleri ile
doğru orantılı olduğu saptanmıştır. The term 'art of the new media' emerged in the 1960s and in the years following the coining of the
term, designers and artists began to use many different computer programs for the production of
commercial pieces or for more detailed and conceptual work such as; three-dimensional (3D) modeling
programs, Illustrator or Photoshop, in an active interdisciplinary manner. Due to its ever-changing nature,
graphic design has been shaped as an innovative and multidisciplinary branch. In the game industry,
which has grown gradually, new employment areas have been created for the graduates of this field,
suitable for their skills, art education and knowledge. In order to direct the said graduates to these fields,
more studies should be done. In order to direct the graduates to these fields, it has been determined that
there are a limited number of studies on the subject in the academic field, and this study is important in
terms of contributing to the literature.
The Main Purpose of Study: The study is to argue that the growing game industry in Turkey and the
growing employee needs of these game companies; created a good employment area for graphic
designers. With the rising number of new graduates each year; this new sector will be a good place to
direct them and to ensure that graduates have more information about this field.
Literature Review/Background: Graphic design is the process of recreating text and images on
perceptible two-dimensional or three-dimensional planes with the help of technology in order to visualize
the message and thought to be conveyed or to improve the existing visual. Developing technological
trends create new employment areas in the field of graphic design.
Methods: The emergence and development processes of game companies are examined in
chronological order, and the occupational branches that are frequently included in the companies are
analyzed in detail. A literature review was made from the sources of employment in the game industry
and the importance of creativity in the game industry. The content analysis method was adopted and
the data were obtained.
Results: The results obtained from the research show that the game industry is growing gradually
with new technological developments and changes and the employment areas in this field are
expanding.
Conclusions: As a result of the research, it has been revealed that the new professions emerging in
the field of game development in Turkey and the skills and knowledge required by these branches are
directly proportional to the talents and knowledge of the graphic design students.
Cilt
2Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/5473Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: