Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBurucu, Rukiye
dc.contributor.authorDurmaz, Melike
dc.date.accessioned2023-09-01T13:31:14Z
dc.date.available2023-09-01T13:31:14Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2536-4499
dc.identifier.issn2602-2605
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5417
dc.description.abstractAim: Nursing students are also a health educator. During the COVID-19 process, nursing students both provided health education to individuals in need in their environment and implemented protective measures themselves. The aim of this study was to determine nursing students' self-efficacy, basic knowledge, and protective measures they applied during the COVID-19 outbreak. Method: This was a descriptive study. Ethics committee approval was obtained for the study. Data were collected interactively. The sample consisted of 672 voluntary nursing students 18 years of age from the universities in Turkey. Data were made using Statistical Package for Social Sciences (SPSS, v 21.0); KruskalWallis and Mann Whitney-U tests, and Spearman’s correlation were used. "STROBE" checklist has been followed. Results: Gender had an effect on self-efficacy. Income level, place of residence, and self-efficacy had an effect on the number of in-house preventive measures. Regarding COVID-19 protection measures; girls, those living in rural areas and those with low income were found to be disadvantaged. Conclusion: Nursing students may need to be supported to feel competent. It may be recommended to educate disadvantaged groups as a priority in preventing the spread of the epidemic. In addition, nursing students can take part in the health education of the community. The findings of this study emphasize the importance of improving nursing education. Nursing students can guide society in public education.en_US
dc.description.abstractAmaç: Hemşirelik öğrencileri aynı zamanda bir sağlık eğitimcisidir. COVID-19 sürecinde hemşirelik öğrencileri hem çevrelerinde gereksinim duyan bireylere sağlık eğitimi vermiş hem de koruyucu önlemleri kendileri uygulamışlardır. Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 salgını sırasında öz yeterliklerini, temel bilgilerini ve uyguladıkları koruyucu önlemleri belirlemektir. Yöntem: Bu tanımlayıcı bir çalışmadır. Çalışma için etik kurul izni alınmıştır. Veriler interaktif olarak toplanmıştır. Örneklemi; Türkiye'deki üniversitelerde, 18 yaş üstü 672 gönüllü hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler Statistical Package for Social Sciences (SPSS, v 21.0) kullanılarak yapılmıştır; Kruskal-Wallis ve Mann Whitney-U testleri ve Spearman korelasyon analizi yapılmış, "STROBE" kontrol listesi takip edilmiştir. Bulgular: Cinsiyetin öz-yeterlik üzerinde etkisi olduğunu göstermiştir. Kurum içi önleyici tedbirlerin uygulanmasında; gelir düzeyi, ikamet yeri ve öz yeterliliğin etkili olduğu saptanmıştır. COVID-19 koruma önlemleri ile ilgili olarak; kızlar, kırsal kesimde yaşayanlar ve gelir düzeyi düşük olanlar dezavantajlı bulunmuştur. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin kendilerini yeterli hissetmeleri için desteklenmesi gerekebilir. Salgının yayılmasını önlemede öncelikli olarak dezavantajlı grupların eğitilmesi önerilebilir. Ayrıca hemşirelik öğrencileri toplumun sağlık eğitiminde görev alabilirler. Bu çalışmanın bulguları hemşirelik eğitiminin geliştirilmesinin önemini vurgulamaktadır. Hemşirelik öğrencileri halk eğitimlerinde topluma rehberlik edilebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.38079/igusabder.1002284en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectnursing studentsen_US
dc.subjectknowledge needsen_US
dc.subjectself-efficacyen_US
dc.subjectpandemicsen_US
dc.subjecthemşirelik öğrencisien_US
dc.subjectbilgi gereksinimien_US
dc.subjectöz yeterliliken_US
dc.subjectpandemien_US
dc.titleNursing Students’ Applications, Knowledge Needs, Self-Efficacy During COVID-19: A Descriptive Studyen_US
dc.title.alternativeHemşirelik Öğrencilerinin COVID-19 Sırasında Uygulamaları, Bilgi İhtiyaçları, Öz Yeterlikleri: Tanımlayıcı Bir Çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-9284-5486en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-6028-5592en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage842en_US
dc.identifier.endpage857en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess