Dini tutum açısından tesettür moda giyim tercihinde etkili olan faktörlerin belirlenmesine yönelik bir çalışma
Özet
Araştırmanın ana amacı dini tutumun tesettür ve moda giyim üzerindeki etkisini
belirlemektir. Dini tutumun tesettür ve moda giyimine olan etkisi ve dini
tutumun satın alma davranışı üzerindeki etkisi incelenmektedir. Kolayda örnek
yöntemi kullanılarak 270 tesettürlü kadından alınan bilgiler SPSS paket
programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Araştırma “Dini Tutum Ölçeği”, “Satın
Alma Davranışı Ölçeği” ve “Tesettür Moda Giyim Davranışı Ölçeği” olmak üzere
üç ölçekten oluşturulmuştur.
Dini Tutum Ölçeği açısından; “Zor zamanlarda Allah’ın bana yardım ettiğini
düşünüyorum”, “Yardım talep edenlere Allah rızası için yardım ederim” ve
“İnandığım dinin gereklerini yerine getirmeye çalışırım” en değerli olan
ifadelerdir.
Satın Alma Davranışları Ölçeği açısından; “Bana göre kıyafetlerin inancıma
uygunluk düzeyi kaliteden daha önemlidir”, “Bana göre kıyafetlerin inancıma
uygunluk düzeyi fiyattan daha önemlidir” ve “Yeni şeyler satın almak
eğlencelidir” ifadeleri en önemli değişkenler olarak bulunmuştur.
Tesettür Moda Giyim Davranışı Ölçeği açısından; “Genellikle reklamı çok yapılan
markalar en iyi olanlardır” ifadesi ise önemli olmayan unsurdur.
Dini Tutum Ölçeğinin Faktör Analizi sonucu, “İçselleştirilmiş İnanç Duygusu” ve
“Geleneksel Dindarlık Anlayışı” şeklinde iki faktör belirlenmiştir. Satın Alma
Davranışları ile ilgili Faktör Analizi sonucu, “Çeşitlendirilmiş Satın Alma
Davranışı”, “Karmaşık Satın Alma Davranışı”, “Alışılmış Satın Alma Davranışı”,
“Sosyalleştirilmiş Satın Alma Davranışı”, “Marka Farklılaştırmasına Yönelen Satın Alma Davranışı” ve “İnanca Uygun Satın Alma Davranışı” olmak üzere altı
faktör belirlenmiştir. Tesettür Moda Giyim Davranışı Faktör Analizi sonucu,
“Modayı Takip Eden Bireyler”, “İnanç Unsurunu Ön Plana Alan Bireyler” ve
“Statüyü Ön Plana Alan Bireyler” olmak üzere üç faktör belirlenmiştir. The main purpose of the research is to determine the effect of religious attitude
on hijab and fashion clothing. The effect of religious attitude on hijab and fashion
clothing as well as the effect of religious attitude on purchasing behavior are
examined. The data was collected from 270 women wearing hijab by using the
convenience sampling method. SPSS package program was used to analyze the
obtained data. The study is composed of three scales: “Religious Attitude Scale”,
“Purchasing Behavior Scale” and “Hijab Fashion Clothing Behavior Scale”.
In terms of Religious Attitude Scale, the most valuable expressions are; “I think
Allah helps me in difficult times”, “I help those who seek help for God's sake”, “I
try to fulfill the requirements of the religion I believe in”, “I feel that Allah is very
close to me”, I pay attention to whether my life is in accordance with religious
values”, “I try to behave with the awareness that Allah sees me everywhere”,
“People should shape their daily lives according to religion “, “I like that I am seen
as a good Muslim by my social circle”, “Religious readings such as adhan, prayer
or verse. I get emotional when I listen” and “I really enjoy when I attend religious
events”.
Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/5355Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: