Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCanatan, Behice
dc.contributor.authorÖzbilge, Gökhan
dc.contributor.authorİpek, Egemen
dc.date.accessioned2023-08-14T00:17:21Z
dc.date.available2023-08-14T00:17:21Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn1305-5577
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5336
dc.description.abstractBu çalışmada bireylerin gelir ve sosyodemografik özelliklerinin yanında, istihdam, kişisel gelişim ve/veya e-ticaret gibi amaçlarla da dijital teknolojilere sahip olmaya istekli olabilecekleri göz önüne alınmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, Türkiye’de dijital teknoloji sahipliği üzerinde etkisi olan gelir ve sosyodemografik faktörlerle beraber, hanede tercih edilen teknoloji uygulamalarının etkilerini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, TÜİK 2021 Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Mikro Veri Seti ve genelleştirilmiş sıralı logit yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, gelir seviyesinin dijital teknoloji sahipliğinin genişletilmesinde tek başına yeterli olamayacağını, e-ticaret, e-beceriler ve çevrimiçi kurs alma gibi ilgili faktörlerin de ele alınması gerektiğini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, individuals may be willing to have digital technology ownership for purposes such as employment, personal development, and/or e-commerce, as well as their income and sociodemographic characteristics. In this direction, the study aims to investigate the effects of preferred technology applications in the household and income and sociodemographic factors that impact digital technology ownership in Türkiye. For this purpose, Turkstat 2021 Household Information Technologies Usage Research Micro Data Set and generalised ordered logit method were used. The findings indicate that more than income alone is needed to expand digital technology ownership, and related factors such as e-commerce, e-skills, and online course taking should also be addressed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyoekonomi Derneğien_US
dc.relation.isversionof10.17233/sosyoekonomi.2023.02.21en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDijital Teknolojien_US
dc.subjectDijital Uygulamalaren_US
dc.subjectHanehalkıen_US
dc.subjectHane Gelirien_US
dc.subjectGenelleştirilmiş Sıralı Logit Modelen_US
dc.subjectDigital Technologyen_US
dc.subjectDigital Applicationsen_US
dc.subjectHouseholden_US
dc.subjectHousehold Incomeen_US
dc.subjectGeneralized Ordered Logit Modelen_US
dc.titleHanehalkı Dijital Teknoloji Sahipliği Açısından Sosyoekonomik Bir Analizen_US
dc.title.alternativeA Socioeconomic Analysis in Terms of Household Digital Technology Ownershipen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSosyoekonomien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-9588-386Xen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-9060-091Xen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-1365-0526en_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue56en_US
dc.identifier.startpage461en_US
dc.identifier.endpage477en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzbilge, Gökhan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess