Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Oğuz
dc.contributor.authorKelleci, Alpaslan
dc.date.accessioned2023-08-13T23:09:11Z
dc.date.available2023-08-13T23:09:11Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2148-5933
dc.identifier.issn529-0088
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5333
dc.description.abstractToday, environmental and societal issues, such as climate change and social inequities, have been worsening. Sustainable consumption and production, though not a panacea, seem one of the ways to tackle environmental and social problems. So far, extant studies have sought to determine the factors that have an impact on sustainable consumption from an environmental perspective, and limited research has taken the social dimension of sustainability into account. Thus, this paper aims to address components of sustainable consumption behavior in a more holistic way, from an economic, environmental, and social standpoint. The present study employs consistent partial least squares structural equation (PLS-SEM) modeling to process 350 questionnaires which have been collected through a face-to-face survey method. The study's findings revealed seven variables that have an impact on the Z generation's sustainable consumption patterns. The perceived seriousness of environmental and social problems, perceived environmental and social responsibility, perceived knowledge of environmental and social problems, personal image, word-of-mouth communication, attitude toward sustainable consumption, and intention are among the factors that influence sustainable consumption. The determinants affecting sustainable consumption involve perceived seriousness of environmental and social problems, perceived environmental and social responsibility, perceived level of consciousness about environmental and social problems, personal image, word-ofmouth communication, attitude towards sustainable consumption, and intention.en_US
dc.description.abstractGünümüzde iklim değişikliği ve sosyal eşitsizlikler gibi çevresel ve toplumsal sorunlar giderek kötüleşmektedir. Her derde deva bir çözüm gibi durmasa da sürdürülebilir tüketim ve üretim, çevresel ve sosyal sorunların üstesinden gelme yollarından biri olarak görünmektedir. Şimdiye dek, mevcut çalışmalar, sürdürülebilir tüketim üzerinde etkisi olan faktörleri çevresel bir bakış açısıyla ele almış ve sadece sınırlı sayıda araştırma, sürdürülebilirliğin sosyal boyutunu dikkate almıştır. Bu doğrultuda makale, sürdürülebilir tüketim davranışının bileşenlerini ekonomik, çevresel ve sosyal açıdan daha bütünsel bir şekilde ele almayı amaçlamaktadır. Çalışmada, yüz yüze anket yöntemiyle toplanan 350 anketi işlemek için tutarlı kısmi en küçük kareler yapısal eşitlik modellemesi (PLS-SEM) kullanılmıştır. Çalışmada Z kuşağının sürdürülebilir tüketim davranışını etkileyen yedi faktörün bulunduğu tespit edilmiştir. Sürdürülebilir tüketime etki eden öncüller; çevresel ve sosyal sorunların algılanan ciddiyeti, algılanan çevresel ve sosyal sorumluluk, çevresel ve sosyal sorunlar hakkında algılanan bilinç seviyesi, kişisel imaj, ağızdan ağıza iletişim, sürdürülebilir tüketime yönelik tutum ve sürdürülebilir tüketim niyetinden oluşmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherHüzeyfe Süleyman Arslanen_US
dc.relation.isversionof10.58884/akademik-hassasiyetler.1255154en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.subjectSustainability Marketingen_US
dc.subjectSustainable Consumptionen_US
dc.subjectGen Zen_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.subjectSürdürülebilirlik Pazarlamasıen_US
dc.subjectSürdürülebilir Tüketimen_US
dc.subjectZ Jenerasyonuen_US
dc.subjectTüketici Davranışıen_US
dc.titleDeterminants Of Sustainable Consumption Behavior: A Field Study On Turkish Gen Zen_US
dc.title.alternativeSürdürülebilir Tüketim Davranışının Etkenleri: Türkiye’de Z Kuşağı Üzerine Bir Saha Araştırmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAkademik Hassasiyetleren_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-2164-975Xen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-1589-2905en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage21en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldız, Oğuz


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess