Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKatı, Tuba Nur
dc.contributor.authorBaş, Bayram
dc.date.accessioned2023-08-12T16:10:22Z
dc.date.available2023-08-12T16:10:22Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5293
dc.description.abstractBu çalışmada yurt dışında yaşayan Türk çocuklarının ana dili öğrenimi için Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2019 yılında hazırlanan 1-8. Seviye Türkçe ve Türk Kültürü ders kitaplarına ait söz varlığı unsurlarının belirlenmesi ve elde edilen sonuçların öğretime yönelik 1244 kelimelik hedef kelime listesi ile karşılaştırarak ortaya koyulması amaçlanmıştır. Çalışmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın inceleme nesnelerini MEB Yayınları 2019 1-8. seviye Türkçe ve Türk Kültürü ders kitapları oluşturmaktadır. Söz varlığı unsurları, kelime hazinesi, deyimler, atasözleri, ikilemeler ve kalıp sözler kategorilerinde incelenmiştir. Kelime listeleri “Microsoft Excel” programı yardımıyla birleştirilerek öğretime yönelik 1244 kelimelik hedef kelime listesi ile karşılaştırılmıştır. Yapılan işlemler sonucunda tüm kitaplarda ortak kullanılan kelimelerin kullanım sıklığının yoğun olduğu ve ders kitaplarında yer alan söz varlığı unsurlarının öğretilmesi hedeflenen kelime listesi ile örtüştüğü görülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to analyze the vocabulary elements of the 1-8th level Turkish Language and Culture textbooks prepared by the Ministry of National Education in 2019 for ethnically Turkish students living abroad to learn Turkish as a mother tongue and to reveal the results by comparing them with 1244 target word list for teaching. In the study, basic qualitative research design was used. The study objects of the research are MEB Publications 2019 1-8th level Turkish Language and Turkish Culture textbooks. Vocabulary elements are analyzed in the following categories: vocabulary, idioms, proverbs, reduplications, and formulaic expressions. The word lists are combined with the help of the “Microsoft Excel” program and compared with the target word list of 1244 words for teaching. As a result of the analysis, it is seen that the frequency of use of common words in all books is intense and the vocabulary elements in the textbooks overlap with the word list that is aimed to be taught.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17240/aibuefd.2023..-1143503en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectTürkçe ve Türk kültürü ders kitaplarıen_US
dc.subjectSöz varlığıen_US
dc.subjectHedef kelime listesien_US
dc.subjectTurkish and Turkish Culture textbooksen_US
dc.subjectVocabularyen_US
dc.subjectTarget word listen_US
dc.titleTürkçe ve Türk Kültürü Ders Kitaplarının Söz Varlığı Unsurları Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research on the Vocabulary Components of Turkish and Turkish Culture Textbooksen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentYabancı Diller Yüksekokuluen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-5853-5858en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-3569-9395en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage689en_US
dc.identifier.endpage706en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKatı, Tuba Nur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess