Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞolt Kırca, Ayça
dc.contributor.authorHür, Seçil
dc.contributor.authorKaraman, Sefa
dc.contributor.authorAvcı, Nihal
dc.contributor.authorAka, Nurettin
dc.date.accessioned2023-07-14T05:34:21Z
dc.date.available2023-07-14T05:34:21Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2536-4499
dc.identifier.issn2602-2605
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5026
dc.description.abstractAim: The study was carried out to determine midwifery and nursing students’ genital hygiene behaviors and effects of these behaviors on vaginal and urinary tract infections. Method: This descriptive and cross-sectional study was conducted with 282 female students studying in the midwifery and nursing departments of Kırklareli University Health School between March 1, 2021, and April 31, 2021. The data were collected using the Genital Hygiene Behaviors Scale and the questionnaire prepared by the researchers which questions the socio-demographic and infection-related characteristics of the participating students. Numbers, percentage distribution, chi-square analysis, Mann Whitney U test and Kruskall Wallis test were used in the analysis of the data, and post-hoc Bonferroni test was used in further analysis. Results: The mean age of the students was 21.62±1.90 years. Of them, 49.3% were midwifery students and 50.7% were nursing students. The mean score the students obtained from the overall Genital Hygiene Behaviors Scale was 93.07±12.07. The mean scores they obtained from its sub-dimensions were as follows: 48.15±6.57 from the General Hygiene sub-dimension, 33.83±4.8 from the Menstrual Hygiene subdimension, 11.08±2.88 from the Abnormal Finding Awareness sub-dimension. It was also determined that the students displayed better genital hygiene behaviors as their year at school increased. The analysis (comparison) of the mean scores the participants obtained from the Genital Hygiene Behaviors Scale and its sub-dimensions in terms of the variables such as the place of residence stayed longest, economic status, daily pad use, bathing position, being diagnosed of urinary tract infection in the last year demonstrated that there were significant differences between the participants’ scores (p<0.05). Conclusions: It was determined that the genital hygiene behaviors of the midwifery and nursing students participating in the study were at a good level, that the higher their year at school was the more positive their genital hygiene behaviors were and that the students who were diagnosed with urinary tract infections in the last year obtained lower mean scores from the Genital Hygiene Behaviors Scale. Within this context, it is recommended that midwifery and nursing students should be given training on genital hygiene in the first year of their education.en_US
dc.description.abstractAmaç: Araştırma, ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin genital hijyen davranışlarının ve bu davranışların vajinal ve idrar yolu enfeksiyonları üzerine olan etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tipte olan bu çalışma, 1 Mart - 31 Nisan 2021 tarihleri arasında, Kırklareli Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu ebelik ve hemşirelik bölümlerinde okuyan 282 kız öğrenci arasında yürütülmüştür. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan, sosyo-demografik ve enfeksiyon bilgilerini içeren anket formu ve Genital Hijyen Davranışları Ölçeği kullanılarak google anket formlar aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı yüzde dağılımı, ki-kare analizi, Mann Whitney U testi, Kruskall Wallis testi, ileri analizde ise post-hoc bonferonni testi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %49,3’ü ebelik, %50,7’si hemşirelik öğrencisidir. Öğrencilerinin yaş ortalaması 21.62±1.90’dir. Öğrencilerin Genital Hijyen davranışları ölçeğinden aldıkları toplam puan ortalaması 93.07±12.07’dır. Bu ölçeğin alt boyutlarından olan genel hijyen alışkanlıkları alt boyut puan ortalaması 48.15±6.57, adet hijyeni alışkanlıkları alt boyut puan ortalaması 33.83±4.8, anormal bulgu farkındalığı alt boyut puan ortalaması 11.08±2.88’dir. Öğrencilerin öğrenim gördüğü sınıf seviyeleri artıkça genital hijyen davranışlarının da arttığı saptanmıştır. Yaşamın önemli bir bölümünü geçirdiği yer, ekonomik durum, günlük ped kullanım durumu, banyo yapma pozisyonu, son bir yıl içinde idrar yolları enfeksiyonu tanısı alma ile genital hijyen davlarınışları toplam ve altboyut puan ortalamalarında istatistiksel anlamda fark bulunmuştur (p<0.05). Sonuç: Çalışmaya katılan ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin genital hijyen davranışlarının iyi düzeyde olduğu ve sınıf seviyesi arttıkça genital hijyen davranışlarının olumlu yönde etkilendiği ve son bir yıl içinde idrar yolları enfeksiyonu tanısı alan öğrencilerin genital hijyen davranışları ölçek puan ortalamasının daha düşük olduğu belirlenmiştir. Bu bağlamda ebelik ve hemşirelik öğrencilerine öğrenim hayatlarının ilk yılında genital hijyen eğitimlerinin verilmesi önerilebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.38079/igusabder.991045en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGenital hygieneen_US
dc.subjecturinary tract infectionen_US
dc.subjectvaginal infectionen_US
dc.subjectmidwiferyen_US
dc.subjectnursing studentsen_US
dc.subjectGenital hijyenen_US
dc.subjectidrar yolu enfeksiyonuen_US
dc.subjectvajinal enfeksiyonen_US
dc.subjectebeliken_US
dc.subjecthemşirelik öğrencilerien_US
dc.titleEffects of Genital Hygiene Behaviors of Midwifery and Nursing Students on Vaginal and Urinary Tract Infectionsen_US
dc.title.alternativeEbelik ve Hemşirelik Öğrencilerinin Genital Hijyen Davranışlarının Vajinal ve İdrar Yolu Enfeksiyonları Üzerine Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-6733-5348en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-8348-8587en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-8348-8587en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-8348-8587en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage202en_US
dc.identifier.endpage222en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess