Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaşar, İbrahim Halil
dc.date.accessioned2023-07-08T08:02:23Z
dc.date.available2023-07-08T08:02:23Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4972
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı günümüzün en popüler sosyal medya platformlarından biri olan Twitter’ın siyasal alanla ilişkisini siyasal partiler üzerinden ele alarak incelemektir. Bu amaçla çalışmada Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde grubu bulunan 5 siyasal partinin Twitter hesapları incelenmiştir. Hesapların incelenmesinde nicel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Partilere ait Twitter hesapları genel bilgiler, içerik paylaşım sayıları ile hesapların etkileşim oranları üzerinden analiz edilmiştir. Ayrıca paylaşılan içerikler siyasal iletişim türü, konusu ve formatları açısından da ayrıca analiz edilerek irdelenmiştir. Sonuçlar partilerin takipçi sayıları ile hesapların etkileşim oranlarının almış oldukları oy oranlarıyla doğrusal bir ilişkisi olmadığını göstermektedir. Partilere ait hesapların çoğunlukla liderlere ait diğer sosyal medya hesaplarını desteklemek ve duyurumda bulunmak için kullanıldığı tespit edilmiştir. Öte yandan, hesaplardan paylaşılan içeriklerin çoğunluğu videolardan oluşurken, yaratıcı ve özgün içerik sayısı oldukça azdır.en_US
dc.description.abstractThe study examines the use of Twitter by political parties. In this context, the accounts of 5 parties in the Parliament were examined. Quantitative content analysis was used as a method in the study. The parties' Twitter accounts were analyzed based on general information, the number of content they shared and the interaction rates of the accounts. In addition, shared contents were analyzed separately in terms of type of political communication, its subject and format. The results indicated that the number of followers of the parties and the interaction rates of the accounts did not have a positive relationship with the rate of votes they had received. It was determined that the accounts of the parties were mostly used to support other social media accounts belonging to the leaders and make announcements. While videos were predominantly shared from accounts, the number of creative content is fairly limited.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.17336/igusbd.783137en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSiyasal İletişimen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectSiyasal Partileren_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.subjectPolitical Communicationen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectPolitical Partiesen_US
dc.subjectContent Analysisen_US
dc.titleSiyasal İletişim Aracı Olarak Twitter Platformu: Siyasal Partiler Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeTwitter as a Political Communication Tool: A Study of Political Partiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authoridhttp://orcid.org/0000-0002-1480-569Xen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage14en_US
dc.identifier.endpage33en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess