Konaklama Sektöründe Algılanan Riskin, Müşteri Katılımı, Algılanan Değer ve Müşteri Sadakati Üzerindeki Etkileri
Abstract
Konaklama işletmelerinde değer oluşmasını sağlayan müşteri katılımı kavramı,
müşterilerin hizmet üretim ve sunum süreçlerine dâhil olması olarak ifade edilmektedir
(Bendapudi ve Leone, 2003). Müşteri perspektifinden öznel olarak da değerlendirilebilen
bu kavramın algılanan risk, algılanan değer ve müşteri sadakati ile ilişkisi bulunmaktadır.
Bu bağlamda çalışmanın amacını, konaklama hizmeti alan müşterilerin satın aldıkları
hizmete ilişkin algıladıkları riskin, müşteri katılımı üzerindeki, müşteri katılımının ise
müşterilerin aldıkları hizmete ilişkin algıladıkları değer ve sadakat düzeyleri üzerindeki
etkilerini belirlemek oluşturmaktadır. Çalışmanın ana kütlesini Türkiye’de yaşayan,
turizm ve konaklama hizmeti almış tüm bireyler oluşturmaktadır. Çalışmada “Algılan
Risk”, “Algılanan Değer”, “Müşteri Sadakati” ve “Müşteri Katılımı” ölçekleri kullanılmıştır.
Veriler, kolayda örneklemi yöntemiyle konaklama hizmeti alan müşterilerden (202)
toplanmıştır. Yapısal model oluşturulmuş ve kısmi en küçük kareler yöntemi ile test
edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre; algılanan risk müşteri katılımını, müşteri katılımı
algılanan değeri ve müşteri katılımı müşteri sadakatini pozitif yönde etkilemektedir. The concept of customer participation, which creates value in hospitality business,
is expressed as the inclusion of customers in service production and delivery process
(Bendapudi and Leone, 2003). This concept, which can be evaluated subjectively from the
customer perspective has a relationship with perceived risk, perceived value and
customer loyalty. In this context, the purpose of the study is to determine the effects of
the risk perceived by customers who receive hospitality services regarding the service
they purchase on customer participation and the effects of customer participation on the
perceived value and loyalty levels of customers regarding the service they receive. The population of the study live in Turkey, tourism and constitute all individuals who have
received accommodation services. In this study, "Perceived Risk", "Perceived Value",
"Customer Loyalty" and "Customer Engagement" scales have been used. The data have
been collected from customers (202) who receive hospitality services using convenience
sampling method. The structural model has been created and tested using the partial least
squares method. According to the results of the study; perceived risk positively affects
customer participation, customer participation positively affects perceived value and
customer participation positively affects customer loyalty.
Volume
9Issue
2The following license files are associated with this item: