Pandemi Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin İş Yaşamından Beklentilerinin Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı COVID-19 sürecinde Y ve Z kuşaklarının iş yaşamından
beklentilerinin demografik özellikler açısından incelenmesidir. Y ve Z kuşağında olan
üniversite öğrencileri, bu kuşakların özellikleri, tecrübeleri, oluşumlarını etkileyen
faktörler, farklılıkları, iş yaşamından beklentileri ve salgının etkisi literatür taraması
yapılarak nicel analiz yöntemiyle incelemiştir. Araştırmanın analiz bölümü için Y ve Z
kuşağındaki üniversite öğrencisi bireyler hedef kitleyi oluşturmaktadır. Kolayda
örneklem yöntemiyle anket formları 627 kişiye ulaştırılmıştır. Çalışmada öğrencilerin
ideal yönetici, karar verme biçimi, takım çalışması, çalışmak istenen kurum ve motivasyon
gibi beklentilerinin çeşitli demografik ve kategorik değişkenlere göre anlamlı farklılar
gösterip göstermediğinin analiz edilmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda, cinsiyet, yaş,
medeni durum, eğitim düzeyi, çalışma durumu gibi demografik değişkenlere yer
verilmiştir. Bunun yanında, katılımcıların bölümü severek okuma durumu, okudukları
üniversite türü, çalışma durumu, okudukları sınıf, aile ile birlikte yaşama durumları ve
ebeveyn mesleklerine göre de işten beklentilerinin değişip değişmediği incelenmiştir.
Hipotezlerin incelenmesi amacıyla bağımsız örneklem T testi ve tek yönlü varyans
analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, COVID-19
döneminde kurumların Y ve Z kuşağında bulunan kişilere göre çalışma koşullarını ve
kurum kültürlerini değiştirmeleri ve geliştirmeleri gerektiğini göstermektedir. The aim of the study is to examine the expectations of generations Y and Z from
business life in terms of demographic characteristics during the COVID-19 process. In this
study university students in the X and Y generations, the characteristics of these generations, their experiences, the factors that affect their formation, differences,
expectations from business life and the effect of the pandemic were examined by using
the quantitative analysis method with literature review. The sample of the study is
university students in the Y and Z generations for the analysis part. The data was
collectedrom 627 participants using convenience sampling. The study aims to analyze
whether students' expectations such as ideal manager, decision-making style, teamwork,
institution to work and motivation differ significantly according to various demographic
and categorical variables. Independent sample T test and ANOVA were used to examine
the hypotheses. Findings showed that students' expectations from business life were
significantly affected by demographic characteristics during the COVID-19, therefore,
organizations should change and improve their working conditions and corporate
cultures according to people in the Y and Z generations.
Volume
9Issue
2The following license files are associated with this item: