The relationship between marketing deception and customer repurchase intention
Abstract
Pazarlama aldatmacası (ürün aldatma, fiyat aldatma, promosyon aldatma, dağıtım aldatma) pazarlamacıların satışları artırmak ve daha fazla kazanmak için kullandıkları yanıltıcı bir teknik olarak tanımlanır ancak bu kazançlar sadece kısa vadededir çünkü tüketici bu yanıltıcı yöntemi kısa sürede keşfedecektir. .ve içine düşmek kolay olmayacak. Yine, bu,Bu durum, müşterinin yeniden satın alma davranışını etkileyebilir aynı ürünü geri alma niyetini etkileyebileceği anlamına gelir. Çalışma, pazarlama aldatmacası ile müşterinin pazarlama aldatmacası ürünlerini yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi incelemek için bir anket kullandığından, bu tez nicel yönteme dayanıyordu. Ölçekler, 1 = Kesinlikle Katılmıyorum ve 5 = Tamamen Katılıyorum şeklinde Likert ölçeği kullanılarak ölçülmüştür. Veriler, Ummanlı danışanlardan çevrimiçi bir anket yoluyla toplanmıştır. Bu araştırmanın birincil amacı, Umman Sultanlığı'ndaki müşteriler arasında pazarlama aldatmacası ile geri satın alma niyeti arasında bir bağlantı kurmaktır. Bu çalışma, ürün aldatmacası ve fiyat aldatmacası yoluyla pazarlama aldatmacasının Umman tüketicisinin yeniden satın alma niyeti üzerinde olumsuz bir etkisi olduğu, ancak dağıtım aldatmacası ile yeniden satın alma niyeti arasında bir ilişki olmadığı sonucuna varmıştır. Marketing deception is described as a deceptive method used by marketers to increase sales and profits, but these profits are only temporary, because the customer will quickly find this deceptive method and will find it difficult to fall into it. Again, this might influence his decision to repurchase the same goods. This thesis was based on the quantitative method, as the study used a questionnaire to study the relationship between marketing deception and the customer's intention to re-purchase items of marketing deception. The scales were measured using the Likert scale, where 1meancompletely disagree and 5 mean completely agree. Data was collected from Oman clients through an online questionnaire. The primary purpose of this research is to establish a link between marketing deception and buy-back intent among customers in the Sultanate of Oman. This study concluded that there is a negative effect of marketing deception through product deception, promotion and price deception on the Omani consumer's repurchase intention, but there is no correlation between distribution deception and repurchase intention.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: