Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYegen, Ceren
dc.contributor.authorDönmez, Servet Can
dc.date.accessioned2023-05-26T09:20:54Z
dc.date.available2023-05-26T09:20:54Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4723
dc.description.abstractKolektif bellek, ortaklıklar üzerinden hareket ederek kolektif değerlerin oluşması gibi pekiştirilmesini de amaçlar. Canlandırma sanatı olarak diorama dolaylı eserlerde de ortak anlatı ve değerler açıkça görülmekte, kolektif bilinç inşası amaçlanmaktadır. Örneğin Türkiye’de yer alan bazı beyaz propaganda mekanizmaları üzerinden Türk ulusunun dostluk, ulusal mücadele ve fedakârlık anlayışı sıcak tutulmaya çalışılmaktadır. Ancak çağımızda anlatının yapısı da değişmiştir. Günümüzde dijital anlatılar da bir tarih ve kolektif bellek aktarıcısı görevi görmektedir. Örneğin sanal gerçeklik gibi dijital teknolojiler, özellikle genç nesle yönelik kurgulanan bilgisayar oyunlarıyla anlatı ve kolektif birçok unsuru etkili ve etkileşimli şekilde işlemektedir. Bu nedenle bu çalışmada, tarih ve kolektif bellek aktarımında dijital anlatının mevcut rolü tartışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda savaş meydanında olmanın nasıl hissettirdiğini anlamaya odaklı olan ve 31 Temmuz 1917 – 10 Kasım 1917 tarihleri arasında gerçekleşen Büyük Passchendaele Muharebesi’nden (I. Dünya Savaşı sırasında) bazı çatışma anlarını deneyimleme imkânı sunan “War Remains: Dan Carlin Presents an Immersive Memory” adlı sanal gerçeklik içeriği, Ümmühan Molo’nun “360 Derece VR Film Çözümleme Modeli” üzerinden analiz edilmiştir. Belirli bir taraftan veya cepheden verilmeyen hikâyede, savaş ortamının deneyimlenmesine olabildiğince tarafsız olarak odaklanıldığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractCollective memory acts through partnerships and aims to reinforce collective values as well as the formation. Collective narratives and values are clearly to seen in diorama work and animation art, and it is aimed to build collective consciousness. For example, through some white propaganda mechanisms in Turkey, the Turkish nation’s understanding of friendship, national struggle, and self-sacrifice is tried to be kept warm. However, in our age, the structure of the narrative has also changed. Today, digital narratives also serve as a history and collective memory transmitter. So much so that digital technologies such as virtual reality process many narratives and common elements effectively and interactively, especially with computer games designed for the youth. Therefore, in this study, the current role of digital narrative in the transmission of history and collective memory is discussed. For this purpose, “War Remains: Dan Carlin Presents an Immersive Memory”, which focuses on understanding how it feels to be on the battlefield and offers the opportunity to experience some moments of conflict from the Great Battle of Passchendaele (during the First World War), which took place between 31 July 1917 and 10 November 1917 was analyzed through Ümmühan Molo’s “360 Degree VR Film Analysis Model”. In the story, which is not given from a certain side or front, it is seen that the experience of the war environment is focused as objectively as possible.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.17336/igusbd.997258en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectBelleken_US
dc.subjectKolektif Belleken_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectDijital Anlatıen_US
dc.subjectSanal Gerçekliken_US
dc.subjectMemoryen_US
dc.subjectCollective Memoryen_US
dc.subjectHistoryen_US
dc.subjectDigital Narrativeen_US
dc.subjectVirtual Realityen_US
dc.titleTarih ve Kolektif Bellek Aktarımında Sanal Gerçeklik: “War Remains” Örneğien_US
dc.title.alternativeVirtual Reality in History and Collective Memory Transfer: The Case of “War Remains”en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-9582-0711en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-2590-3102en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage412en_US
dc.identifier.endpage430en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess