COVID-19 Salgınının Restoran İşletmeleri Üzerine Etkisi: Sapanca Örneği
Abstract
COVID-19 birçok sektörde olumsuz etkiler ortaya çıkarmıştır. Yiyecek içecek
işletmeleri bu etkiyi en çok hisseden sektörlerden birisi olarak dikkat çekmektedir. Bu
araştırmada Sapanca’da faaliyet gösteren restoran işletmelerinin COVID-19 salgınından
nasıl etkilendiğini ve salgın sonrasına yönelik işletmecilerin görüş ve beklentilerini
belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel yöntemle hazırlanmıştır. Toplam 15 restoran
işletme yöneticisi ile telefon görüşmeleri gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler içerik
analizi ile belirli temalara ayrılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre COVID-19’un
Sapanca’daki restoranlar üzerinde olumsuz ekonomik etkileri dikkat çekmektedir. Bunun
yanı sıra personelin psikolojik yönden olumsuz etkilenmesi ve işini kaybetme korkusu,
müşteri sayısının düşmesi ve müşterilerde kaygı oluşumu gibi etkileri de söz konusudur.
Yöneticilerin önemli bir kısmının geleceğe yönelik beklentileri olumsuz yönde olup
sokağa çıkma kısıtlamasının devam etmesi, önlemler alınarak işletmelerin açılması ve
ekonomik destek verilmesi gibi görüş ve beklentileri ilk sıralarda yer almaktadır. The COVID-19 has had negative effects in many sectors. Food and beverage
businesses stand out as one of the sectors that feels this effect the most. In this study, it
was aimed to determine how restaurant businesses operating in Sapanca were affected
by the COVID-19 epidemic and the opinions and expectations of the operators for the
post-epidemic. The research has been prepared with a qualitative method. With a total of
15 restaurant business managers were made telephone interviews. The data obtained are
divided into specific themes with content analysis. According to the results of the
research, the negative economic effects of COVID-19 on the restaurants in Sapanca draw
attention. In addition to this, there are effects such as psychologically negative effects of the personnel and fear of losing their job, decrease in the number of customers and
anxiety in customers. An important part of the managers' expectations for the future are
negative and their opinions and expectations such as the continuation of the curfew,
opening of the businesses by taking precautions and providing economic support are at
the first ranks.
Volume
10Issue
1The following license files are associated with this item: