Çevresel Yeteneklerin Kurumsal Çevre Stratejisi ve Pazar Performansı Üzerindeki Etkileri: Doğal Kaynak Temelli Görüş
Abstract
Bu çalışma, çevresel yeteneklerin pazar performansı üzerindeki etkisini
incelemeyi amaçlamaktadır. Bununla beraber, firmanın çevresel yeteneklerinin kurumsal
çevre stratejisi üzerinde bir etkisinin olup olmadığı da belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırmanın örneklemini, Türkiye'de faaliyet gösteren global lojistik firmalarından
tesadüfi örnekleme yöntemi uygulanarak seçilen ve araştırmaya katılmayı kabul eden 131
firma oluşturmaktadır. Bu amaca yönelik bir araştırma modeli oluşturularak, bu modele
bağlı hipotezler geliştirilmiştir. Araştırmaya katılan her firmadan bir üst düzey
yöneticiyle yüz yüze görüşülerek araştırma için oluşturulan anket uygulanmıştır. Elde
edilen veriler üzerinde AMOS paket programında Yapısal Eşitlik Modellemesi yöntemi
kullanılarak analizler yapılmıştır. Analiz sonuçları, özellikle firmaların çevresel
yeteneklerinin, çevre odaklı kurumsal stratejileri güçlendirdiği ve pazar performansı
üzerinde anlamlı etkide bulunduğunu göstermektedir. Sonuçta, araştırma kapsamındaki
firmaların çevre konularını dikkate alarak, çevresel hedefleri ile kurumsal hedeflerini
ilişkilendirebilmesinin ve çevre dostu yaklaşımların benimsenerek hizmet kalitesinde
sürekli iyileştirmeye odaklanılmasının, pazar performansını arttırmada önemli olduğuna
yönelik bilgiler sağlanmıştır. This study aims to examine the effect of environmental capabilities on market
performance. In addition, it has been tried to determine whether the environmental
capabilities of the firm have an effect on the corporate environmental strategy. The
sample of the research consists of 131 companies selected from the global logistics
companies operating in Turkey by applying the random sampling method and accepted
to participate in the research. For this purpose, a research model has been created and
hypotheses related to this model have been developed. A survey created for the research was applied by face-to-face interviews with a senior manager from each company
participating in the research. Analyzes were made on the obtained data using the
Structural Equation Modeling method in the AMOS package program. The results of the
analysis show that especially the environmental capabilities of the companies strengthen
the environment-oriented corporate strategies and have a significant effect on the market
performance. As a result, information has been provided that the companies within the
scope of the research are able to associate environmental goals with corporate goals by
taking environmental issues into consideration, and focus on continuous improvement in
service quality by adopting environmentally friendly approaches to increase market
performance.
Volume
10Issue
1The following license files are associated with this item: