Yeni Dünya Düzeninde Geleneksel Pazarlama ve Online (Dijital) Pazarlamanın Karşılaştırması: Z Kuşağı Etkisi
Abstract
Yeni nesil tüketici davranışı olgusunu oluşturan Z kuşağı, çevrimiçi ortamlarda
birden fazla davranışı aynı anda gösteren ve kendine özgü davranışları nedeniyle
pazarlamacılara ve reklamcılara zorluklar sunan dijital yerlilerdir. Bu nedenle, Z kuşağı
tüketicilerinin çevrimiçi ortamlarda gezinirken satın alma davranışlarına yönelik
stratejilerin hedefinde online (dijital) pazarlama ve iletişim stratejilerinin etkili olduğu
görülmektedir. Bu bağlamdan yola çıkılarak araştırmanın amacı, yeni dünya düzeninde
geleneksel ve online/dijital pazarlamanın Z kuşağının etkisine ilişkin katılımcı
görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın amacına yönelik olarak, nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 18 yaş ve
üstü gönüllü 14 katılımcıdan oluşmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan
katılımcılarla COVID-19 pandemisi nedeniyle Google Meet üzerinden yapılmıştır.
Araştırmanın veri toplama aracı olarak araştırmanın çalışma grubunun demografik
özelliklerini belirlemeye yönelik 3 soru ve yeni dünya düzeninde geleneksel ve
online/dijital pazarlamanın Z kuşağının etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesine
yönelik 25 yarı yapılandırılmış açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır.
Veriler MAXQDA 2018 Programı ile betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırma sonuçlarının ilgili alanyazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Generation Z, also known as the next-generation consumer behavior phenomena,
are digital natives that exhibit different behaviors in online environments at the same
time, posing challenges to marketers and advertisers. As a result, it is clear that online
(digital) marketing and communication methods are effective in influencing Generation Z
consumers' purchase behavior while surfing the web. The study's goal is to evaluate
participant perspectives on the impact of Generation Z on traditional and online/digital marketing in the new world order, based on this context. The case study was used as one
of the qualitative research approaches in this study. The study's study group comprised
14 participants who were at 18 years or older. Due to the COVID-19 pandemic, it was
conducted via Google Meet with the study participants. The interview form, which had
three questions to determine the demographic features of the study group and 25 semistructured open-ended questions to determine the perspectives on the effect of
generation Z on traditional and online/digital marketing in the new world order, was used
as the research's data collection tool. The data were analyzed using the descriptive
analysis technique with the MAXQDA 2018 Program. It is thought that the results of the
research will contribute to the related literature.
Volume
10Issue
1The following license files are associated with this item: