Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, Nurbanu
dc.date.accessioned2023-05-18T11:21:38Z
dc.date.available2023-05-18T11:21:38Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4658
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. ADNAN DUYGUN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Havacılık Yönetimi Ana Bilim Dalı / Havacılık Yönetimi Bilim Dalı Konu: Sivil Havacılık = Civil Aviationen_US
dc.description.abstractHavacılık, hizmetin birinci planda olduğu ve taşımacılık anlamında teknolojiyle iç içe olan sektörlerden biridir. Verilen hizmetlerin kalitesi yolcuların izlenimlerine etki etmektedir. Bu aşamada yolcuların havayolu şirketlerine ait yorumlarının incelenmesi, havayolu şirketlerinin yolculara sundukları seyahat deneyimlerini iyileştirmeleri için fırsat niteliğindedir. Seyahat platformları üzerinden yolcuların deneyimlerini halka açık bir şekilde yorumlaması, havayolu şirketleri ve havayolunun diğer yolcularına tesir etmektedir. Yolcuların memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi, nelerden memnun olup olmadıklarının veya neleri isteyip istemediklerinin anlaşılması, yolculara çok daha tatmin edici bir uçuş deneyimi yaşatmayı mümkün hale getirebilecektir. Bu çalışmada için üç farklı bölge merkezli, üç farklı havayolu şirketine ait yolcu yorumları, popüler seyahat platformlarından biri olarak nitelendirilebilecek Tripadvisor seyahat platformu üzerinden hem içerik analizi hem de istatistik analiz yöntemleriyle incelenerek literatüre katkıda bulunulmuştur. İncelenecek havayolu şirketlerinin belirlenmesi amacıyla Brand Finance Global 500 2021 ve Brand Finance Turkey 100 2021 listelerinden yararlanılmıştır. Çalışmada, Tripadvisor seyahat platformu kullanılarak Delta Hava Yolları, Emirates Hava Yolları ve Türk Hava Yolları şirketlerine ait yolcu yorumlarının belirli kategoriler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre Emirates havayollarının incelenen tüm kategorilerde yolcu yorumları açısından çalışma kapsamındaki diğer havayolu şirketlerine nazaran daha başarılı bir şirket olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca yolcuların puan verdiği kategorilerin kendi aralarında pozitif ve anlamlı ilişkiler olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractAviation is one of the sectors where service is at the forefront and intertwined with technology in terms of transportation. The quality of the services provided affects the impressions of the passengers. At this stage, examining the readers' comments of the airline companies is an opportunity for the airline companies to improve the travel they offer to the passengers. The public interpretation of passengers' experiences through travel platforms affects airline companies and other passengers of the airline. Measuring passengers' satisfaction levels, understanding what they are satisfied with or what they do not want, will make it possible to provide passengers with a much more satisfying flight experience. For this study, passenger reviews of three different airline operators based in three different regions were contributed to the literature by examining them through the Tripadvisor travel platform, which can be described as one of the popular travel platforms; both content analysis and statistical analysis methods. Brand Finance Global 500 2021 and Brand Finance Turkey 100 2021 lists were used to determine the airline companies to be examined. In this study, it is aimed to examine passenger reviews of Delta Air Lines, Emirates Airlines and Turkish Airlines in terms of certain categories by using the Tripadvisor travel platform. According to the results obtained, it was concluded that Emirates airlines were a more successful company in terms of passenger comments in all the categories examined compared to other airline companies within the scope of the study. In addition, it was seen that the categories that the passengers gave points, had positive and significant relationships among themselves.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectHavayolu şirketlerien_US
dc.subjectSeyahaten_US
dc.subjectTripadvisoren_US
dc.subjectYolcu yorumlarıen_US
dc.subjectAirline companiesen_US
dc.subjectTravelen_US
dc.subjectTripadvisoren_US
dc.subjectPassenger reviewsen_US
dc.titleHavayolu şirketlerine ait yolcu yorumlarının incelenmesi: Dünyadan ve Türkiye'den örnekleren_US
dc.title.alternativeExamination of passenger reviews of airline companies: Examples from the world and Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess