Çocuklarda dikkat düzeyi ile okuma hızı arasındaki ilişkinin incelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, çocuklarda dikkat ile okuma hızı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırma betimsel bir çalışma olup, araştırmada genel tarama modellerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, 2020–2021 öğretim yılında İstanbul İli Bakırköy ilçesine bağlı 3 ve 4. sınıfta öğrenim gören 9-12 yaş arası 350 öğrenci oluşturmaktadır. Bu amaçla, İstanbul ilinde Bakırköy ilçesindeki okullar örneklem seçimi çalışmasına dâhil edilmiştir. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Okuma Hızının Ölçümü ve D2 Dikkat Testi Ölçeği kullanılarak veri elde edilmiştir. Çalışmadan elde edilen veriler daha önce SPSS 25.00 programına kontrollü bir şekilde kaydedilmiştir. Daha sonra kayıp veriler incelenecektir. Kullanılan analiz türleri araştırma problemlerine göre belirlenecek ve değişkenler arasındaki ilişkilerin varlığı için Pearson korelasyon analizi kullanılacaktır. Araştırmadaki değişkenlerin düzeyi betimsel istatistikler ile ortaya konacak olup ele alınan bağımsız değişkenlere göre farklılaşma durumlarını incelemek amacıyla karşılaştırma (t-testi ve ANOVA) testlerinden yararlanmıştır. Araştırmaya katılan çocuklarda dikkat ölçeği ile okuma hızı puanları arasında doğru yönlü bir incelenmesi neticesinde elde edilen sonuçlara göre dakikada Okuma Hızı ile d2 dikkat testinin toplam sayı puanı arasında zayıf düzeyde pozitif yönlü ilişki ve dakikada okuma hızı puanları katılımcıların sosyodemografik özellikler arasında anlamlı fark bulunmuştur. The general purpose of this research is to examine the relationship between attention and reading speed in children. This research is a descriptive study and the relational survey model, which is one of the general survey models, was used in the research. The study population of the research consists of 350 students between the ages of 9-12 who are studying in the 3rd and 4th grades of Bakırköy district of Istanbul in the 2020-2021 academic year. For this purpose, schools in Bakırköy district in Istanbul were included in the sample selection study. In the study, data were obtained by using Personal Information Form, Measurement of Reading Speed and D2 Attention Test Scale. The data obtained from the research were first entered into the SPSS 25.00 program in a controlled manner. Then the lost data will be checked. The types of analysis to be used will be determined according to the research problems, and the pearson correlation analysis was used for the existence of the relationship between the variables. The level of the variables in the research will be revealed with descriptive statistics and comparison (t-test and ANOVA) tests were used to examine the differentiation status according to the independent variables discussed. According to the results obtained as a result of a direct examination between the attention scale and the reading speed scores of the children participating in the study, a weak positive relationship was found between the Reading Speed per minute and the total number score of the d2 attention test, and a significant difference was found between the sociodemographic characteristics of the participants in the reading speed scores per minute.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: